تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن بین سطوح ۶۶٫۳۰ و ۶۷٫۴۵ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

در حرکت صعودی چنانچه امروز سطح مقاومت ۶۷٫۴۵ با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطوح ۶۸٫۰۰ و ۶۸٫۵۰ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۶٫۳۰ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۶۵٫۷۵ و ۶۵٫۳۵ می شود. 

براساس گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) سطح ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۳ اوت به اندازه ۱٫۳۵۱- میلیون بشکه کاهش یافته است که کاهش آن کمتر از حد پیش بینی بازار ۳٫۳۳۳- میلیون بشکه بود. هر چند این خبر به همراه تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین و کاهش تقاضای نفت در معاملات دیروز باعث کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۶۶٫۲۹ شد اما دور جدید نگرانی ها از عرضه نفت ایران به خاطر تحریم های جدید آمریکا سبب افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای سطح ۶۷٫۰۰ شده است.

تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین موجب نگرانی بازارهای جهانی شده و سرمایه گذاران نگران اند که کند شدن رشد دو اقتصاد بزرگ جهان موجب کاهش تقاضا برای کالاهایی نظیر نفت خام شود. از سوی دیگر چین تعرفه ۲۵ درصدی بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از محصولات آمریکایی از سوخت و محصولات فولادی گرفته تا خودرو و تجهیزات پزشکی اعمال می کند.

میزان واردات نفت چین پس از دو کاهش متوالی ماهانه، در ماه جولای اندکی افزایش داشت، اما این رقم همچنان جزء پایین ترین رقم های واردات نفت این کشور در سال جاری میلادی است. باید توجه داشت چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان در ماه گذشته میلادی ۸٫۴۸ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که بالاتر از ۸٫۱۸ میلیون بشکه یک سال قبل و ۸٫۳۶ میلیون بشکه ماه ژوئن بود. در نمودار زیر با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۶۷٫۲۷ روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن بین سطوح ۷۱٫۶۴ و ۷۳٫۱۰ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. در حرکت صعودی چنانچه امروز سطح مقاومت ۷۳٫۱۰ با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطوح ۷۳٫۶۰ و ۷۳٫۹۰ می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۷۱٫۶۴ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۷۱٫۳۷ و ۷۱٫۰۰ می شود. در نمودار زیر با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۷۲٫۷۰ دلار در هر بشکه روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن