تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر دیروز وجود ندارد و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۲۱۱ دلار در هر تن را تاچ کند و با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۳۰۲ افزایش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده است. همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۶۰۶۴ قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از حرکت اصلاحی از سطح ۵۹۸۸ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) است و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۳۰۰ و ۶۴۵۰ بالا بکشاند. در چارت پایین این حرکت اصلاحی افزایشی در جهت خلاف روند نزولی از سطح ۷۳۴۵ به ۵۹۸۸ است و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این روند نشان می دهد که خریداران تارگت افزایشی ۶۵۰۶ و ۶۶۶۶ را نشانه گرفته اند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی قرار گرفته اند. الگوی کف بالا و کف پایین نیز شکل گرفته است که به تارگت ۶۳۰۲ اشاره دارد و به محض تایید آن می تواند تارگت افزایشی ۶۶۶۶ را نشانه گیرد.

در چارت هفتگی نیز بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح حمایت قیمت مس را بر روی ۶۰۵۶ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که پیش بینی می شود این سطح برای یکی دو هفته مانع از هر گونه کاهش قیمت مس شود. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی به پایین سطح حمایت ۶۰۶۴ کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۹۸۸ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت پایین سطح مقاومت ۶۲۱۱ موقتا باعث تشکیل حرکت اصلاحی نزولی مس شده است که به باور ما این حرکت صرفا یک پول بک به سمت خط روند کاهشی کوتاه می باشد که به احتمال زیاد این حرکت در حوالی سطح حمایت ۶۱۲۰ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت مس بود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۲۰۵۰ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۰۶۶ افزایش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو در چارت به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۲۰۲۳ تشکیل شده است و این موج قادر است قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطوح ۲۰۹۳ و ۲۱۳۶ بالا بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۲۰۰۱ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) به نظر می رسد که در جهت خلاف روند نزولی از سطح ۲۷۱۸ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۸) باشد. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان می دهد که سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی ۲۱۰۶ یعنی بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد که در اطراف این سطح موج A به پایان رسیده است و پیش بینی می شود موج افزایشی C قیمت آن را تا سطوح ۲۱۰۶ و ۲۱۷۰ برساند.

در چارت پایین سه موج کوچک این موج افزایشی C را بوجود آورده اند و کاهش عمیق قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۰۶۷ (بالاترین سطح ۷ اوت ۲۰۱۸) در قالب موج b شکل گرفته است که به احتمال زیاد این موج در حوالی سطح حمایت ۲۰۳۱ به اتمام رسیده است و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی در موج c به سوی سطح مقاومت ۲۰۶۶ بود. لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۲۰۳۱ دیده می شود و تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش به سطح حمایت بعدی ۲۰۲۳ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن