تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود سطح حمایت ۶۶٫۳۱ دلار در هر بشکه شکسته شود و تا سطح حمایت بعدی ۶۵٫۳۴ کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c از سطح ۷۰٫۴۳ تشکیل شده اند و در این موج می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا حدود منطقه ۶۵٫۳۴ و ۶۲٫۱۹ پایین بکشاند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

الگوی گوه یا کنج کاهشی تا حد زیادی تایید شده است که این الگو می تواند برای فروشندگان تارگت نزولی ۶۴٫۱۳ را نمایان سازد و این سطح مابین نرخهای ۶۵٫۳۴ و ۶۲٫۱۹ قرار دارد. لازم به ذکر است در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح حمایت ۶۷٫۲۷ کاهش یافته است و این به منزله ی کاهش بیشتر قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۶۴٫۳۵ خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی (C)  می باشد.

براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد. در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۶۷٫۲۸ باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۸٫۴۹ دلار در هر بشکه می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود  سطح حمایت ۷۱٫۶۲ شکسته شود و تا سطح حمایت بعدی ۷۰٫۶۲ نزول کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده اند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی c از سطح ۷۴٫۸۷ تشکیل شده اند و در این موج قادر است قیمت نفت برنت دریای شمال را تا منطقه ۶۹٫۶۱ و ۶۶٫۳۶ پایین بکشاند. کاهش شارپی قیمت از سطح ۷۴٫۸۷ تاییدی در جهت تکمیل شدن این حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۷۱٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۸) است و روند نزولی از سطح ۸۰٫۳۹ از سرگرفته شده است.

در چارت روزانه نیز کاهش عمیق قیمت منجر به شکسته شدن سطح حمایت ۷۲٫۷۰ شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۰٫۴۹ دیده می شود. براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح حمایت ۶۷٫۸۹ حرکت خواهد کرد. الگوی سقف دو قلو در نزدیکی سطح ۸۰٫۴۹ تایید شده است که جزو الگوهای برگشتی معمولی است و اشاره به وارونه یا معکوس شدن روند صعودی از سطح ۴۴٫۳۵ دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال روند نزولی که از سطح ۸۰٫۴۹ شروع شده است ممکن است به اندازه طول موج نزولی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به طول بیانجامد. برای ماههای آینده نیز پیش بینی می شود قیمت نفت برنت دریای شمال تحت فشارهای نزولی به سطوح ۶۷٫۸۹ و ۶۰٫۱۰ قرار گیرد و برای امروز همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص شده است هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۲٫۸۶ دلار در هر بشکه خواهد بود. در چارت بعدی روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن