نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل قبلی هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین منطقه ۱۲۰۶ و ۱۲۱۹ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. از این رو امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح خنثی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۷ درصدی از موج نزولی C از سطح ۱۳۰۹ قرار دارند. این موج قادر است قیمت جهانی اونس طلا را تا حدود سطوح ۱۱۹۳ و ۱۱۷۴ (به ترتیب خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند.

بررسی امواج الیوت ویو کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا قیمت اونس طلا در موج نزولی C قرار گرفته است. بنابراین برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۲۰۶ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود موجب کاهش به سوی سطح ۱۱۹۳ می شود و از آنجاییکه قیمت در زیر سطح ۱۲۱۹ قرار دارد، احتمال سقوط بیشتر بعید نیست.

هرچند در طی معاملات هفته گذشته قیمت جهانی اونس طلا توانست از سطوح حمایت ۱۲۰۶ و ۱۲۰۴ چندین بار به خاطر بحران ارزی ترکیه به نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۱۹ اصلاح کند اما تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر اونس طلا وجود دارد.

با توجه به افزایش شاخص جهانی دلار آمریکا به بالاترین نرخهای ۱۳ ماهه گذشته در بازارها هم اکنون قیمت جهانی اونس طلا در حال رسیدن به سطح حمایت ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح جولای ۲۰۱۷) است. باید توجه داشت احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا موجب تقویت بیشتر ارزش دلار آمریکا و محدود شدن هر گونه افزایش قیمت جهانی اونس طلا خواهد شد.

این مساله نکات مهمی دارد و با توجه به اینکه این هفته شاخص های خرده فروشی و بازار مسکن آمریکا اعلام می شوند اهمیت آن بیشتر نیز می شود چون معمولا در این روزها بازار متاثر از اخبار روزهای قبل خواهد به عبارتی به هضم آنها مشغول می شود.

باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. در سایر تحولات آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر به ۷۸۶٫۰۷۶ تن کاهش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا اخبار خاصی دیده نمی شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا