تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی بیت کوین

امروز برای قیمت جهانی بیت کوین در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال و رمزینه پیش بینی می شود قبل از ریزش دوباره مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۶۸۱۴ دلار اصلاح کند و این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۶۱۴۴ و ۶۰۷۲ و چندین مرتبه شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴۱۷ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین بیت کوین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۴۱۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۵۷۷۴ به ۸۴۹۶ تشکیل شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی نرخ ۶۸۱۴ قرار دارد که پیش بینی می شود در اطراف این سطح مقاومت این حرکت اصلاحی افزایشی پایان یابد.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نیز اشاره به افزایش قیمت بیت کوین دارد و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک در صورت صعود دوباره قیمت به بالای ۶۴۱۷ تارگت افزایشی ۶۸۱۴ تایید خواهد شد. فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال برگشت عمیق قیمت از روند صعودی از سطح ۵۷۷۴ نشان می دهد که این سطح دوباره تاچ خواهد شد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح ۶۸۱۴ خواهد بود و در حرکت نزولی شکست سطح حمایت ۶۰۷۲ منجر به فرود قیمت بیت کوین به سطح ۵۷۷۴ دلار می شود.

بیت کوین شبکه ‌ای است که تحت کنترل هیچ ‌کس نیست و یک شکل جدید از پول دیجیتال است با یک تفاوت بزرگ با سایر پول‌ها هیچ کس آن را کنترل نمی‌کند. پول‌های معمولی به وسیله بانک ‌های مرکزی ایجاد می‌شوند. در واقع بانک ‌های مرکزی تصمیم می ‌گیرند این پول‌ ها وجود داشته باشند تا به وسیله‌ آن از دولت اوراق قرضه خریداری کنند. بانک‌ ها و شبکه پرداخت آن را به دقت کنترل می‌کنند تا بتوانند از امتیاز آن بهره ‌مند شوند. آن‌ها دروازه‌های سیستم مالی هستند. این ارز رمزپایه این رویه را تغییر داده است.

بیت کوین یک شبکه پرداخت غیر متمرکز است، یعنی نه یک شخص و نه یک کمپانی روی فرایند تولید و تغییر قیمت آن هیچ کنترلی ندارند. به جای آن، هر کسی روی شبکه کنترل پول خود را بر عهده دارد و هرکسی می‌تواند با دانلود نرم افزار بیت کوین و اجرای آن روی کامپیوتر شخصی‌ اش روی سیستم مالی بیت کوین تاثیرگذار باشد. بیت کوین جزئیات هر تراکنشی که در شبکه انجام شده را در یک دفتر کل به نام بلاک چین ذخیره می‌کند.

همچنین بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است که به صورت مجازی ساخته و نگهداری می‌شود. کسی آن را کنترل نمی‌کند، چاپ نمی‌شود و به وسیله نرم ‌افزاهای رایانه ‌ای که در سراسر جهان مشغول حل مسائل ریاضی هستند، تولید می‌شود. این ارز دیجیتال اولین نمونه، از ارزهایی است که با نام ارزهای رمز پایه شناخته می‌شوند.

در سایر تحولات در چارت بعدی برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند و از واحدهای پولی مرجع نسبت به دلار آمریکا در سال ۱۹۷۳ بوجود آمده است پیش بینی می شود قیمت آن در هفته جاری سطح مقاومت ۹۶٫۹۷۹ را بشکند و تا سطوح مقاومت بعدی ۹۸٫۰۰۲ و ۹۸٫۶۳۵ افزایش یابد و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی (۵) نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی مشاهده می شود این پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۸۸٫۲۵۳ است و هر چند به طور کلی کمی دشوار است که سقف موج پنجم را تعیین کرد اما خط روند افزایشی رسم شده به تارگت افزایشی در حدود منطقه ۹۸٫۰۰۲ و ۹۸٫۶۳۵ اشاره دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۳۸٫۲ درصدی و ۳۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۸۸٫۹۴۲ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت بلند مدت در چارت روزانه حاکی از آن است که سطح مقاومت ۹۶٫۰۳۶ شکسته شده است و در حال صعود به سوی سطح مقاومت بعدی ۹۷٫۸۷۳ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۰۳٫۸۲ به ۸۸٫۲۵۳ می باشد. لازم به ذکر است برای این هفته در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت ۹۵٫۹۵۶ منجر به کاهش قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا به سوی سطح حمایت بعدی ۹۵٫۳۲۳ می شود که در چارت بعدی مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی بیت کوین

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا