تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۶۵٫۸۰ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۶۴٫۸۳ نزول کند و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۰٫۴۳ قرار دارند و قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۴٫۸۳ و ۶۱٫۶۸ پایین بکشاند. الگوی پرچم که از سطح ۷۵٫۲۷ شکل گرفته است نیز به تارگت نزولی ۶۱٫۶۸ اشاره دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند حرکت اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۶۵٫۸۰ شارپی بوده است اما پیش بینی می شود این حرکت در پایین سطح مقاومت ۶۷٫۹۸ پایان یابد و در چارت روزانه نیز خریداران و فروشندگان به شدت در حوالی سطح حمایت ۶۷٫۲۷ با هم درگیر هستند و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) قرار دارد.

از آنجایی که قیمت نفت خام سبک آمریکا قبلا این سطح حمایت را چندین مرتبه شکسته است قویا پیش بینی می شود تا سطح حمایت بعدی ۶۴٫۳۵ ریزش داشته باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۶۷٫۹۸ باعث افزایش قیمت به سوی سطوح مقاومت بعدی ۶۸٫۷۲ و ۶۹٫۳۴ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۷۱٫۶۲ را تاچ کند و با شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۷۰٫۶۲ نزول کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو در چارت بعدی به وضوح نشان داده اند.

همانطور که در نمودار بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی c از سطح ۷۴٫۸۷ تشکیل شده اند و در این موج قادر است قیمت نفت برنت دریای شمال را تا منطقه ۶۹٫۶۱ و ۶۶٫۳۶ پایین بکشاند.

حرکت اصلاحی از سطح حمایت ۷۱٫۶۲ مستثنی بوده است با این حال به باور ما روند نزولی از سطح ۸۰٫۴۹ هنوز پایدار است. به نظر می رسد که بازار جهت خود را می داند و کمی افزایش کلیت داستان را عوض نخواهد کرد و در ایده ال ترین شرایط تک موج (noise) کوتاهی به نمودار اضافه خواهد شد.

در چارت روزانه نیز کاهش عمیق اخیر قیمت منجر به شکسته شدن سطح حمایت ۷۱٫۹۶ شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۰٫۴۹ وجود دارد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح حمایت ۶۶٫۶۸ حرکت خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سقف دو قلو در نزدیکی سطح ۸۰٫۴۹ تایید شده است که جزو الگوهای برگشتی معمولی است و اشاره به وارونه یا معکوس شدن روند صعودی از سطح ۴۴٫۳۵ دارد که می تواند تارگت نزولی در حدود سطح ۶۶٫۶۸ را نشانه گیرد.

روند نزولی کنونی که از سطح ۸۰٫۴۹ شروع شده است ممکن است به اندازه موج نزولی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به طول بیانجامد. برای هفته ها یا ماههای آینده نیز پیش بینی می شود قیمت نفت برنت دریای شمال تحت فشارهای نزولی به سطوح ۶۶٫۶۸ و ۶۲٫۴۲ قرار گیرد.

برای امروز همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص شده است هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۳٫۶۳ دلار در هر بشکه خواهد بود. در چارت بعدی روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن