تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۶۳٫۶۲ و ۶۱٫۶۸ دلار در هر بشکه ریزش داشته باشد و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۶۴٫۸۳ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۹٫۹۲ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و با توجه به شکسته شدن این سطح حمایت احتمال ریزش آن به سطوح حمایت بعدی ۶۳٫۶۲ و ۶۱٫۶۸ زیاد است و الگوی پرچم شکل گرفته از سطح ۷۵٫۲۷ نیز به هدف نزولی ۶۱٫۶۸ اشاره دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

نشانه های تکنیکی در چارت روزانه گویای آن است که سطح حمایت ۶۴٫۳۵ نمی تواند جلوی ریزش قیمت را بگیرد و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) تشکیل شده است. از این رو برای امروز احتمال سقوط بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا بعید نیست و شکسته شدن سطح ۶۴٫۳۵ هدف نزولی ۶۰٫۰۹ را نمایان خواهد ساخت که این سطح در نزدیکی همان سطح ۶۱٫۶۸ می باشد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۵٫۴۵ و ۶۶٫۷۷ خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۶۹٫۶۱ و ۶۸٫۳۷ کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی (c) از سطح ۷۴٫۸۷ قرار گرفته است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۶۶٫۳۶ پایین بکشاند و الگوی سقف دو قلو در اطراف سطح ۸۰٫۴۹ به تارگت نزولی ۶۴٫۰۰ اشاره کرده است.

با این حال هدف نزولی واقع بینانه را بهتر است در نزدیکی سطح ۶۹٫۶۱ یا ۶۸٫۳۷ در نظر گرفت و در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا سرانجام به پایین سطح حمایت ۷۱٫۹۶ کاهش یافت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۰٫۴۹ قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال شکست این سطح حمایت به معنای ریزش قیمت به سطوح ۶۶٫۶۸ و ۶۲٫۴۲ است و همانطور که قبلا نیز گفته شد روند نزولی کنونی بیشتر شبیه به نزول قیمت از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) می باشد و کف کانال افزایشی رسم شده نیز تارگت نزولی ۶۲٫۴۲ را نشانه گرفته است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۱٫۶۲ باعث تقویت کوتاه قیمت به سطح مقاومت بعدی ۷۲٫۸۶ دلار در هر بشکه می شود. در چارت بعدی روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن