تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۱۷۳ و ۱۱۸۱ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی از سطح ۱۲۱۷ به ۱۱۵۹ تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۲۸۱ با قدرت شکسته شود موجب تقویت به سطوح ۱۱۸۸ و ۱۱۹۵ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۱۷۳ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطوح ۱۱۶۸ و ۱۱۶۳ خواهد شد.

بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت جهانی اونس طلا در نوسانات خنثی مابین نرخهای ۱۱۷۳ و ۱۱۸۱ قرار داشته باشد.

قیمت جهانی اونس طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲٫۹ درصد کاهش یافته است و در مسیر ثبت ششمین هفته کاهشی متوالی قرار گرفته است. از آنجایی که سرمایه گذاران در انتظار تحولات جدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین هستند، امروز ارزش دلار آمریکا اندکی پس از فاصله گرفتن از بالاترین رقم های ۱۳ ماه و نیم گذشته، کاهش اندکی را در برابر سایر ارزهای معتبر داشته است که همین باعث تثبیت قیمت در منطقه خنثی ۱۱۷۳ و ۱۱۸۱ شده است و برای امروز باید منتظر شکست یکی از سطوح فوق بود تا جهت قیمت آن مشخص گردد.

دیروز برات البایراک، وزیر دارایی ترکیه به سرمایه گذاران بین المللی اطمینان داد که ترکیه از بحران ارزی اخیر قوی تر از گذشته سر بر خواهد آورد و همچنان تاکید کرد که بانک ها وضعیت مطلوبی دارند و ترکیه ممکن است از اختلاف فعلی با آمریکا رها شود که همین باعث تقویت جریان ریسک پذیری و کاهش اندک شاخص دلار آمریکا شده است.

با این حال باید توجه داشت سرمایه گذاران بیشتر به خرید دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری این کشور روی آورده اند و هر چند قیمت جهانی اونس طلا در دامنه خنثی مابین ۱۱۷۳ و ۱۱۸۱ در نوسان است اما قیمت آن همچنان تحت فشارهای نزولی قرار دارد و نیروهایی که آنرا به پایین این سطح سوق می دهند قوی تر می باشند.

در واقع دلار آمریکا که طلا به آن قیمت ‌گذاری می‌شود از تنش‌های تجاری و سیاسی جهانی اخیر سود برده، در حالی که طلا با وجود آنکه یک دارایی مطمئن شناخته می‌شود موفقیت چندانی از تحولات اخیر نداشته است. در سایر تحولات آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر به ۷۷۳٫۴۱۳ تن کاهش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

اونس طلا به افزایش نرخ‌ بهره بانک مرکزی آمریکا فوق‌العاده حساس است زیرا افزایش نرخ‌ بهره بانک مرکزی آمریکا هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش داده و از سوی دیگر با حمایت از افزایش ارزش دلار، قیمت جهانی اونس طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد. در تقویم اقتصادی امروز آمریکا به جز شاخص مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا خبر قابل توجهی دیده نمی شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا