تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۵۷۹۹ دلار در هر تن را تاچ کند و این موضوع را استمرار روند نزولی قیمت از سطح ۶۳۰۸ نشان داده است و همچنین حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۵۷۳۳ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) به پایان رسیده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۵۷۹۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۳۰۸ تشکیل شده است. هر چند در چارت تایم فریم یک ساعته سطح حمایت ۵۷۹۹ باعث تشکیل حرکت اصلاحی افزایشی شده است اما موفق به شکست سطح مقاومت ۵۹۴۸ نشده است و در چارت روزانه نیز سیگنال فروش هنوز معتبر است و زیاد توجهی به این حرکت اصلاحی ندارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شوداین عدم توانایی قیمت در استمرار موج اصلاحی به بالای سطح مقاومت ۵۹۴۸ به معنای توقف حرکت افزایشی است و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک کاهش قیمت مس به پایین سطح حمایت ۵۸۷۴ تاییدی در جهت تکمیل شدن این حرکت اصلاحی خواهد بود.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی صرفا یک پول بک به سوی سطح مقاومت ۶۰۵۶ در چارت هفتگی است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۳۱۸ تشکیل شده است. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۵۹۴۸ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی می باشد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۰۱۷ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۹۳۸ ریزش داشته باشد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت روزانه بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال بعد از یک وقفه کوتاه در برخورد به سطح حمایت ۲۰۰۱ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) این موج نزولی از سرگرفته شده است و تارگت نزولی ۱۸۱۰ را نشانه گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح ۲۰۰۷ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) که پیش بینی می شد امروز نیز دو مرتبه به سوی این سطح کاهش داشته باشد در واقع تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۲۰۱۷ می باشد که می تواند تارگت نزولی ۱۹۳۸ را نمایان سازد.

این موضوع را دو بار عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۲۰۵۷ در چارت تایم فریم یک ساعته نشان داده است. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح مقاومت ۲۰۵۷ باعث امتداد حرکت اصلاحی افزایشی آغاز شده از سطح ۲۰۰۱ به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۰۷۴ و ۲۰۹۱ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن