تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۶۴٫۸۳ دلار در هر بشکه را لمس کند و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی افزایشی از این سطح حمایت در نرخ ۶۶٫۳۹ (بالاترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۸) در چارت پایین نشان داده است. نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصاد بازارهای نوظهور یافته و آمارهای صنعتی ناامیدکننده از چین از جمله دلایل اصلی بنیادی کاهش قیمت نفت در بازار جهانی است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۹٫۹۲ قرار دارد و به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج ممکن است خود را تا سطح ۶۱٫۶۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و این حرکت نزولی را الگوی پرچم شکل گرفته از سطح ۷۵٫۲۷ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نمایان ساخته است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۶۴٫۴۳ (پایین ترین سطح ۱۶ اوت ۲۰۱۸) ضعیف بوده و نتوانسته است خود را به سطح مقاومت ۶۶٫۷۷ برساند و این ناتوانی قیمت به معنای احساسات محتاطانه بازار است و در مجموع حرکت نزولی آغاز شده از سطح ۷۵٫۲۷ تا زمانیکه قیمت آن به سطح حمایت ۶۱٫۶۸ نرسیده بعید است که وارونه یا معکوس شود.

از این رو برای امروز کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح حمایت ۶۴٫۸۳ منجر به فرود قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۳٫۶۲ می شود و این در حالی است که برای معاملات امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۶٫۷۷ خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۷۰٫۶۲ را لمس کند و این موضوع را حرکت اصلاحی آغاز شده در برخورد به این سطح در نرخ ۷۲٫۴۷ در چارت بعدی نشان داده است و احتمال حرکت نزولی بیشتر است و تثبیت قیمت در پایین سطح ۷۱٫۹۶ می تواند به سقوط بیشتر قیمت بیانجامد.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت ۷۰٫۶۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی (c) از سطح ۷۴٫۸۷ تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود این موج به احتمال زیاد قیمت را تا منطقه ۶۹٫۶۱ و ۶۶٫۳۶ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود حرکت اصلاحی افزایشی که از سطح ۷۰٫۳۰ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) شروع شده نتوانسته خود را به بالای خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۹٫۵۱ برساند و این عدم توانایی قیمت در عبور از این خط روند به معنای آن است که روند نزولی آغاز شده از سطح ۷۹٫۵۱ هنوز پایدار است.

برای ادامه ی حرکت صعودی لازم است که قیمت آن به بالای سطح مقاومت ۷۲٫۸۶ برسد تا این روند نزولی وارونه یا معکوس شود در غیر این صورت همانطور که در چارت روزانه نفت برنت دریای شمال دیده می شود این حرکت اصلاحی صرفا یک حرکت پول بک به سوی سطح حمایت پیشین یعنی ۷۱٫۹۶ می باشد که دوام چندانی نخواهد داشت و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۴۴٫۳۵ به ۸۰٫۴۹ تشکیل شده است.

براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح حمایت ۶۶٫۶۸ دلار در هر بشکه حرکت خواهد کرد که در چارت روزانه بعدی مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن