تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۹۹۴ دلار در هر تن را دوباره تاچ کند و این موضوع را ادامه ی حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۵۷۳۳ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) نشان داده است و این حرکت اصلاحی هنوز تکمیل نشده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۵۹۹۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۳۰۸ قرار دارد و این موج در اطراف سطح حمایت ۵۷۹۹ به پایان رسیده است. از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی افزایشی شامل سه موج می باشد و موج سوم یعنی موج c به بالای خط روند نزولی رسم شده رسیده است و قویا پیش بینی می شود در این موج خود را تا سطح ۶۰۵۲ بالا بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

به باور ما این حرکت اصلاحی بیشتر شبیه به یک حرکت پول بک به سوی سطح مقاومت ۶۰۵۶ در چارت روزانه می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۳۱۸ است و برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح ۵۹۴۸ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح حمایت بعدی ۵۸۷۴ می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۰۵۷ را دوباره تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۰۷۴ افزایش داشته باشد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و امواج الیوت ویو نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح مقاومت ۲۰۵۷ و ۲۰۷۴ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۰۰۱ به ۲۱۴۷ قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی برای مدتی در حوالی سطح حمایت ۲۰۲۱ در نوسان بوده است و این حرکت خنثی نشاندهنده استمرار حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۲۰۰۱ می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه نشان می دهد که این حرکت اصلاحی به خاطر برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت ۲۰۱۷ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ می باشد.

بنابراین در مجموع بر این باوریم که این موج نزولی به احتمال زیاد در حوالی سطح ۲۰۱۷ یا ۱۸۱۰ پایان خواهد یافت و هر چقدر قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح حمایت ۲۰۱۷ دلار در هر تن در نوسان باشد احتمال اینکه موج نزولی C در حوالی این سطح حمایت پایان یابد محتمل است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن