تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (WTI) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۷٫۲۸ دلار در هر بشکه افزایش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶٫۳۱ در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۶٫۳۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۰٫۴۳ قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

هر چند قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج دیر یا زود تا سطح ۶۲٫۱۹ کاهش خواهد یافت اما تا زمانیکه این حرکت اصلاحی افزایشی که از سطح ۶۴٫۴۳ (پایین ترین سطح ۱۶ اوت ۲۰۱۸) به اتمام نرسیده است احتمال تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۶۷٫۲۸ وجود دارد که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده می باشد و انتظار می رود این حرکت اصلاحی در حوالی این سطح مقاومت پایان یابد.

در چارت روزانه نیز مشخص است که این حرکت اصلاحی به خاطر برخورد قیمت به سطح حمایت ۶۴٫۳۵ بوده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ قرار گرفته است. از نظر تحلیل تکنیکال ساختار این موج تکمیل شدن آن در حوالی سطح ۷۵٫۵۰ را تایید کرده است و احتمال وارونه یا معکوس شدن قیمت زیاد است و طبق بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۷٫۲۷ دلار در هر بشکه دیده می شود.

پیش بینی می شود از نزدیکی این سطح مقاومت شاهد اتمام حرکت اصلاحی و از سرگیری روند نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا باشیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۷۲٫۸۶ مواجه شود و مدتی را در پایین این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح حمایت ۷۰٫۶۲ اصلاح کند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدث از موج نزولی (c) از سطح ۷۴٫۸۷ تشکیل شده اند و این موج هنوز تکمیل نشده است و پیش بینی می شود تا منطقه ۶۹٫۶۱ و ۶۶٫۳۶ کاهش یابد.

خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۹٫۵۱ نیز به عنوان مقاومت قیمت عمل کرده است و به نظر می رسد کاهش قیمت برای نفت برنت دریای شمال آسان تر از افزایش قیمت آن باشد. در چارت روزانه علیرغم درگیری قیمت با سطح حمایت ۷۱٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۰٫۴۹) این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح ۶۶٫۶۸ کاهش داشته باشد.

از منظر تحلیل بنیادی شکاف عرضه و تقاضا بازار انرژی آمریکا در حال کاهش است و از سوی دیگر جنگ تجاری آمریکا و چین به قراردادهای نفتی بین المللی کشیده شده است که همین مساله به تقویت قیمت نفت انجامیده است. میزان ذخایر فرآورده های نفتی امریکا از جمله سوخت دیزل و نفت کوره، در این فصل از سال به پایین ترین رقم خود در طی ۴ سال گذشته رسیده است.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سقف دو قلو و شکسته شدن خط روند افزایشی نشاندهنده تمایلات نزولی است و در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۷۲٫۸۶ باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۷۳٫۶۳ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن