تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۹۱۹ دلار در هر تن کاهش داشته باشد و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۵۷۳۳ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است و این ساختار به همراه عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۰۳۶ به معنای تکمیل شدن این حرکت اصلاحی است یا اینکه حداقل اولین حرکت اصلاحی آن کامل شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

از نظر تئوری انتظار می رود کف موج دوم یعنی موج b دوباره لمس شود که این سطح بر روی ۵۸۶۴ قرار دارد و در چارت پایین بعد از آنکه خط روند نزولی رسم شده شکسته شد دوباره قیمت مس درصدد پول بک به سوی این خط روند است. برخورد قیمت مس به سطح مقاومت ۶۰۳۶ و عدم توانایی در شکست آن نیز منجر به تشکیل چنین حرکت پول بک شده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۰۳۶ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث تقویت قیمت به سوی سطوح ۶۰۶۸ و ۶۱۱۳ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن در حوالی سطح ۲۰۴۱ مورد حمایت قرار گیرد و دوباره به سوی سطح مقاومت ۲۰۸۰ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۰۰۱ به ۲۱۴۷ تشکیل شده اند و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۲۰۹۷ و ۲۱۵۳ برساند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت بعدی بعد از ناتوانی قیمت آلومینیم آلیاژی در شکست سطح مقاومت ۲۰۸۰ قیمت آن به پایین سطح حمایت ۲۰۶۲ کاهش یافته است و سطح حمایت بعدی آن بر روی ۲۰۴۱ دیده می شود که پیش بینی می شود از نزدیکی این سطح خریداران در موج افزایشی C وارد بازار شوند.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه نشان می دهد که قیمت آن در بالای سطح حمایت ۲۰۱۷ در نوسان است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ قرار دارد. بنابراین برای امروز مادامیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح حمایت ۲۰۱۷ دلار در هر تن در نوسان است این احتمال قویا وجود دارد که موج نزولی C در حوالی این سطح حمایت پایان یافته باشد که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن