تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۹۳۳ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۸۴۴ کاهش یابد و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۳۷۸ می باشد و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن می تواند تارگت ۵۷۰۲ را نمایان سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است اما بهتر است تارگت نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۵۸۴۴ در نظر گرفت.

این چرخه می تواند در حالت امواج ۳-۳-۳ -۳-۳ باشد که هر یک از این موج ها شامل سه موج کوچک تر است مثل موج ۱ در چارت که به ترتیب شامل سه موج A , B , C می باشد. در چارت روزانه نیز حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۵۷۷۳ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) بیشتر شبیه به یک پول بک به سوی سطح مقاومت ۶۰۵۶ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۳۱۸ شکل گرفته است. براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن قیمت مس می تواند به سطح ۵۳۹۳ کاهش یابد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۲۰۴۱ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۲۰۸۰ نشان داده است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۲۰۰۷ قرار دارند.

براساس آن چیزی که در نمودار بعدی مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی دو مرتبه در شکست سطح مقاومت ۲۰۸۰ ناموفق بوده است. این ناتوانی قیمت بدین معناست که قیمت می بایست کمی به نزدیکی سطح حمایت ۲۰۴۱ اصلاح کند تا پتانسیل و قدرت افزایشی لازم برای لمس مجدد سطح مقاومت ۲۰۸۰ را بدست آورد. در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۰۸۰ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۰۹۷ دلار در هر تن می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن