تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

برای امروز سفارشات خرید یورو  در زیر ۱٫۳۲۶۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) بسیار زیاد است و تراکم این سفارشات خرید بیشتر روی منطقه ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۱۰ الی ۱٫۳۲۰۰ است و حتی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۹۰ و ۱٫۳۱۸۰ نیز سفارشات خرید چیده شده اند .

از بالا نیز منطقه مقاومت در سطح ۱٫۳۳۰۰ قرار دارد که فعلا برخی از سفارشات فروش در نزدیکی این منطقه دیده می شوند که اجازه پیشروی بیشتر به یورو را نمی دهد.

بنابراین به احتمال بسیار فعلا همان منطقه ۱٫۳۳۰۰ نهایت افزایش قیمت خواهد بود و سپس یک اصلاح قیمت دیگری تجربه خواهیم کرد تا مجدد سفارشات خرید در منطقه ی که اشاره کردم فعال شوند و بعد از آن باید واقعا منتظر ماند و دید که آیا یورو می تواند با قدرت به بالای سطح ۱٫۳۳۰۰ صعود کند ؟  آیا توان و قدرت کافی برای عبور از سفارشات فروش در منطقه ۱٫۳۳۰۰ را دارد؟

اگر موفق شود که از منطقه ۱٫۳۳۰۰ عبور کند براحتی تا منطقه ۱٫۳۳۴۰ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) و ۱٫۳۳۵۰ افزایش می یابد و هدف بعدی را می توان در نزدیکی سطح ۱٫۳۳۸۳ ( ضلع بالایی خط بولینگر باند ۳۰ روزه )  و ۱٫۳۴۱۷ ( بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) جستجو کرد که در نمودار زیر مشخص است.

اکثر معامله گران برای امروز قیمتهای بین منطقه ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۱۰ و ۱٫۳۲۰۰ الی منطقه ۱٫۳۱۹۰ و ۱٫۳۱۸۰ را کف قیمت یورو می دانند و نمودار زیر بیشتر تمایل یورو به بالا رفتن را نشان می دهد مخصوصا اگر سطح ۱٫۳۳۰۰ کاملا و با قدرت شکسته شود در غیر این صورت برای تجمیع انرژی و اینکه پتانسیل لازم برای عبور از سطح ۱٫۳۳۰۰ را بدست آورد مقداری عقب نشینی می کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

تحلیل زیر روند این زوج ارز را متمایل به پایین می داند مخصوصا اگر در هفته جاری بتواند به زیر منطقه حمایت بسیار مهم و کلیدی ۹۷٫۷۵ و ۹۷٫۷۰ ( منطقه کف ابر ایچیموکو روزانه) کاهش یابد که شکست بسیار مهمی محسوب می شود و می تواند با نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۷٫۶۴ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قیمت را براحتی تا نرخهای ۹۷٫۰۰ و ۹۶٫۷۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش دهد.

برای امروز سفارشهای فروش زوج دلار- ین به ترتیب در منطقه نزدیکی ۹۹٫۰۰ و ۹۹٫۲۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۹۹٫۵۰ الی ۹۹٫۶۰ قرار دارند و با توجه به سقوط آزاد روز جمعه از نزدیکی سطح ۱۰۰ حالا باید صبور بود تا ببینیم آیا  معامله گران می خواهند در منطقه ۹۸٫۲۰ و ۹۸٫۰۰ تسویه کنند؟ یا اینکه قصد سوار شدن دوباره در موج نزولی به زیر سطح ۹۸٫۰۰ را دارند و تا سطح ۹۷٫۷۵ قیمت را پایین می کشانند و سپس تسویه می کنند؟ یادآوری می شود در زوج دلار- ین ژاپن نیز اگر منطقه ۹۷٫۷۵ و ۹۷٫۷۰ نتواند مانع از ادامه روند نزولی گردد می بایست آماده کاهش بیشتر به سوی نرخهای ۹۷٫۰۰ و ۹۶٫۷۲ باشیم.

در سایر تحولات و در زوج ارز یورو – ین ژاپن امروز کف قیمت در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۴۰ و ۱۳۰٫۱۰ الی ۱۳۰٫۰۰ قرار دارد که برخی از سفارشات خرید در این منطقه قرار دارند و سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی سقف قیمت در حول و حوش ۱۳۱٫۵۰ و ۱۳۱٫۵۵ دیده می شوند. در زوج پوند – ین ژاپن نیز در حرکت نزولی، منطقه کف یا سطوح اولیه حمایت بر روی ۱۵۰ و ۱۴۹٫۵۰ است و منطقه مقاومت در حدود ۱۵۲٫۵۰ الی ۱۵۳ تشکیل شده است که شکست یکی از این مناطق می تواند حرکت جدیدی را آغاز کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

امروز شاخص مدیران خرید بخش خدمات انگلیس در ماه جولای با ثبت ۶۰٫۲ به بالاترین حد خود از دسامبر ۲۰۰۶ به این سو افزایش یافت و از آنجاییکه اقتصاد انگلیس به شدت وابسته به خدمات است افزایش این بخش خبر خوشی برای مارک کارنی (رئیس جدید بانک مرکزی انگلیس ) محسوب می شود و به همین خاطر ارزش پوند در مقابل دلار تا سطح ۱٫۵۳۸۰ بالا آمد.

از لحاظ تکنیکی در تایم فریم روزانه در صورتیکه  خط  ۱٫۵۳۹۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شکسته شود احتمالا این زوج ارز وارد منطقه ۱٫۵۴۳۵ ( بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) و سپس در روزهای آتی وارد منطقه ۱٫۵۴۹۰ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه)  خواهد شد که در نمودار زیر مشخص است .

لازم به ذکر است که در روز چهارشنبه گزارش تورمی بانک مرکزی انگلیس اعلام می شود و با نزدیک شدن به زمان اعلام این گزارش گمانه زنیها بازار را هدایت خواهد کرد و احتمالا روز چهارشنبه شاهد ایجاد تحرکاتی زیادی در پوند خواهیم بود .

سطوح حمایت به ترتیب در منطقه ۱٫۵۲۵۹ ( پایین ترین سطح امروز صبح) و ۱٫۵۳۵۴ ( بالاترین سطح روز ۳۱ جولای) و ۱٫۵۲۴۳ ( بالاترین سطح روز ۱ اوت) و ۱٫۵۲۱۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار گرفته اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند