تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV8) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۸٫۵۷ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۹٫۸۵ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۵٫۲۷ به ۶۴٫۴۳ تشکیل شده اند.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۶۴٫۴۳ پایدار بوده که نشاندهنده تکمیل شدن یک چرخه اصلاحی از سطح ۷۵٫۲۷ است. همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص است به دلیل تغییر قراردادهای ماهیانه قیمت نفت خام سبک آمریکا کمی از شکل و حالت طبیعی خود خارج شده است با این حال رالی افزایشی قیمت از سطح ۶۴٫۴۳ به عنوان یک چرخه سه موجی در نظر گرفته می شود و موج کنونی یعنی موج c قادر است قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا سطح ۶۹٫۶۵ برساند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی دیده می شود و نزدیک به سطح ۶۹٫۸۵ می باشد.

در چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح مقاومت ۶۷٫۲۷ را شکسته است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ قرار داشت و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح ۷۱٫۲۴ حرکت خواهد کرد که این سطح در نزدیکی سطح ۶۹٫۶۵ قرار دارد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی نزولی محدود به نزدیکی منطقه حمایت ۶۷٫۳۸ و ۶۶٫۹۹ خواهد بود و برای استمرار روند صعودی روزانه کندل دو ساعته نباید پایین این منطقه حمایت بسته شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن برای تکمیل موج افزایشی (c) تا سطوح ۷۵٫۹۴ و ۷۶٫۹۰ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سومین موج از الگوی مسطح نامنظم از سطح ۷۱٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۸) می باشد و از آنجایی که به بالای سطح ۷۴٫۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) رسیده است می تواند ادامه روند صعودی را به سطوح ۷۵٫۹۴ و ۷۶٫۹۰ نوید بخش باشد.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی یعنی سطح ۷۴٫۳۸ رسیده است و این احتمال قویا وجود دارد تا سطح مقاومت بعدی ۷۵٫۹۴ یا سطح مقاومت ۷۶٫۹۰ افزایش یابد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

کانال نزولی رسم شده نیز هدف افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال را در حدود همین منطقه ۷۵٫۹۴ و ۷۶٫۹۰ نشان می دهد و رالی افزایشی قوی قیمت از سطح ۷۰٫۳۰ به این معناست که روند نزولی که قبلا از سطح ۸۰٫۴۹ شروع شده بود وارونه یا معکوس شده است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی سطوح حمایت قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب بر روی ۷۴٫۳۸ و ۷۳٫۴۲ دلار در هر بشکه قرار دارند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن