تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی هنوز مورد توجه است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۹۳۳ دلار در هر تن را دوباره لمس کند و با شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۸۴۴ کاهش یابد و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۳۷۸ می باشد و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن می تواند تارگت ۵۷۰۲ را نمایان سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است اما بهتر است تارگت نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۵۸۴۴ در نظر گرفت.

در نمودار پایین این چرخه می تواند در حالت امواج ۳-۳-۳-۳-۳ باشد که هر یک از این موج ها شامل سه موج کوچک تر است و مثل موج ۱ در چارت پایین که به ترتیب شامل سه موج A , B , C می باشد. در چارت روزانه نیز حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۵۷۷۳ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) بیشتر شبیه به یک پول بک به سوی سطح مقاومت ۶۰۵۶ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۳۱۸ شکل گرفته است.

براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن قیمت مس می تواند به سطح ۵۳۹۳ کاهش یابد و در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۵۹۸۷ باعث تقویت قیمت مس به سطوح مقاومت بعدی ۶۰۳۳ و ۶۰۷۶ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل پیشین هنوز مورد توجه است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۰۸۰ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۲۰۹۷ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۲۰۰۷ قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد که بعد از برخورد قیمت به سطح حمایت ۲۰۴۱ این موج افزیشی از سرگرفته شده باشد و قویا پیش بینی می شود قیمت این فلز خود را تا سطوح ۲۰۹۷ و ۲۱۵۳ بالا برساند. با این حال برای اینکه از افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۲۰۹۷ و ۲۱۵۳ مطمئن شویم لازم است که ابتدا قیمت آن از سطح مقاومت ۲۰۸۰ با قدرت عبور کند. لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۰۶۲ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۲۰۴۱ دلار در هر تن خواهد شد که در نمودار بعدی به وضوح مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن