تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV8) پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت افزایشی فعلی خود در منطقه ۶۹٫۶۵ و ۶۹٫۸۵ دلار در هر بشکه پایان دهد و بعد از آن شاهد کاهش قیمت باشیم و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است و نزدیکی این منطقه مقاومت فرصتی را برای فروشندگان فراهم خواهد آورد.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این منطقه مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج c از سطح ۶۵٫۹۸ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۵٫۲۷ به ۶۴٫۴۳ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال پنج موج کوچک این موج افزایشی c را شکل داده است و موج پنجم یعنی موج ۵ در حال پیشروی است که به احتمال زیاد این موج یا در سطح ۶۹٫۱۵ پایان می یابد یا در نزدیکی سطح مقاومت ۶۹٫۶۵ که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا به دلیل شکسته شدن سطح مقاومت ۶۷٫۲۷ – خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ –  در حال افزایش به سوی سطح مقاومت ۶۹٫۶۵ است و بعد از آن فروشندگان را به بازار بازخواهند گرداند.

بر این اساس و طبق تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن قیمت نفت خام سبک آمریکا می تواند به هر سطحی زیر نرخ ۷۱٫۲۴ افزایش داشته باشد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۸٫۲۵ با قدرت شکسته شود باعث تکمیل شدن حرکت اصلاحی از سطح ۶۴٫۴۳ می شود و معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت نزولی پس از توقف حرکت افزایشی فعلی در منطقه مقاومت ۶۹٫۶۵ و ۶۹٫۸۵ هستند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی فعلی خود در حوالی سطوح مقاومت ۷۶٫۶۰ و ۷۶٫۹۰ پایان دهد و بعد از آن شاهد کاهش قیمت باشیم که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نشان می دهد قیمت نفت برنت دریای شمال در موج (c) یعنی سومین موج از الگوی مسطح نامنظم از سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۸ از سطح ۷۱٫۱۹ قرار دارد و این موج یک هدف نهایی در حوالی سطح ۷۶٫۹۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) دارد و سقف کانال نزولی رسم شده نیز به همین تارگت اشاره کرده است.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی از سطح ۸۰٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) به ۷۰٫۳۰ تارگت پایین تر یعنی در حدود سطح ۷۶٫۶۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه گرفته است.

در چارت بعدی این احتمال قویا وجود دارد که سقف قیمت نفت برنت دریای شمال در منطقه ۷۶٫۶۰ و ۷۶٫۹۰ ساخته شود و در واقع بعد از آنکه در روز ۲۴ اوت ۲۰۱۸ قیمت نتوانست از سطح مقاومت ۷۶٫۶۰ عبور کند این مساله نشان می دهد که رالی شدید افزایشی قیمت از سطح ۷۰٫۳۰ به پایان راه خود رسیده است و معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت نزولی هستند.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نیز بیانگر شروع یک روند نزولی است و الگوی مسطح نامنظم موید آن است که روند نزولی از سطح ۸۰٫۴۹ وارونه نشده است و پیش بینی می شود این روند نزولی بعد از آن که موج (c) در منطقه مقاومت ۷۶٫۶۰ و ۷۶٫۹۰ به پیک و سقف خود رسید از سرگرفته شود.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۷۵٫۴۰ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن باعث تایید از سرگیری روند نزولی به سوی سطح ۷۴٫۱۹ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن