تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۶۰۸۸ دلار در هر تن اصلاح کند و این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۱۶۳ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۵۹۰۱ تشکیل شده اند. سطح مقاومت دیگری در ۶۱۴۶ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۶۳۷۸ به ۵۷۷۳ قرار دارد.

این دو سطوح مقاومت این منطقه را تبدیل به مقاومت مهم مس کرده اند که این مساله می تواند منجر به حرکت اصلاحی نزولی قیمت آن به سوی سطوح ۶۰۸۸ و ۶۰۵۳ شود. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۱۶۳ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب استمرار موج افزایشی c به سوی سطح ۶۲۰۴ می شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۲۱۱۹ کاهش داشته باشد و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۲۱۰۸ نزول کند. براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۲۰۴۲ قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج خود به پنج موج کوچک تر تقسیم شده است و این ساختار پنج موجی نشاندهنده ساخته شدن پیک و سقف قیمت آلومینیم آلیاژی در سطح ۲۱۴۲ (بالاترین سطح ۲۸ اوت ۲۰۱۸) می باشد. در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح مقاومت قوی را در سطح ۲۱۴۵ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ قرار دارد.

این سد و مانع در واقع شکل گیری سقف قیمت در سطح ۲۱۴۲ را متقاعد کننده کرده است و لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۳۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۲۱۴۹ و ۲۱۶۷ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن