تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV8) پیش بینی می شود قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی ملایم به نزدیکی سطح حمایت ۶۹٫۱۵ دلار در هر بشکه مجدد سطح مقاومت ۶۹٫۸۵ را تاچ کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۹٫۸۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۵٫۲۷ به ۶۴٫۴۳ قرار گرفته است و در کنار این سطح مقاومت دیگری در ۶۹٫۶۵ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۶۵٫۹۸ تشکیل شده است.

این نوسانات قیمت نفت خام سبک آمریکا در بین منطقه ۶۸٫۲۱ و ۶۹٫۳۱ نشاندهنده آن است که دیر یا زود قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای سطح مقاومت ۶۹٫۸۵ می رسد و همچنین بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه به افزایش قیمت به سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ وجود دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۶۸٫۵۷ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن باعث وارونه یا معکوس شدن روند افزایشی آغاز شده از سطح ۶۴٫۴۳ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است:

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۷۸٫۰۹ و ۷۸٫۴۶  افزایش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۶٫۹۰ در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (c) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و این سومین موج از الگوی مسطح نامنظم از سطح ۷۱٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۸) می باشد. به طور کلی موج c از الگوی مسطح نامنظم در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی به پایان می رسد.

بعد از اینکه قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای این سطح مقاومت رسید به نظر می رسد که این الگوی مسطح بیش از حد نامنظم شده است. قیمت جدید ۷۸٫۴۶ مماس با خط روند نزولی رسم شده است که این سطح در نزدیکی سقف موج قبلی یعنی موج B در سطح ۷۹٫۵۱ می باشد که بالاترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۸ است و مقاومت قوی محسوب می شود.

در چارت روزانه نیز روند نزولی از سطح ۸۰٫۴۹ تقریبا توسط یک سری از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۰٫۴۹ تحت کنترل است و سطح ۷۷٫۹۶ که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی است به عنوان مقاومت قیمت عمل خواهد کرد و پیش بینی می شود در حوالی این سطح یک الگوی دیگر lower high شکل گیرد و شاهد کاهش قیمت آن باشیم.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۷۶٫۶۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۷۵٫۴۰ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن