تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV8) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۷۰٫۵۲ دلار در هر بشکه را تاچ کند و شانس شکست این سطح و افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۷۱٫۰۵ زیاد است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۷۰٫۵۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۶۵٫۹۸ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۷۱٫۰۵ و ۷۱٫۹۲ بالا برساند.

در چارت پایین بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۷۵٫۲۷ به ۶۴٫۴۳ سطح مقاومت دیگری را در ۷۱٫۱۳ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد و می تواند مانع از افزایش قیمت در موج c شود.

از سوی دیگر بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه از وجود یک سطح مقاومت بر روی ۷۱٫۲۴ خبر می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ قرار گرفته است.

بنابراین این سطوح مقاومت ۷۱٫۱۳ و ۷۱٫۲۴ یک منطقه مقاومت قوی را برای قیمت نفت خام سبک آمریکا خواهند ساخت که می تواند باعث تشکیل سقف موج c در این منطقه شود. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۹٫۶۵ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به وارونه یا معکوس شدن روند افزایشی از سطح ۶۴٫۴۳ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن در منطقه ۷۸٫۰۹ و ۷۸٫۴۶ به پیک و سقف قیمت برسد و از این منطقه شاهد کاهش قیمت باشیم که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است. نمودار یک ساعته نشان می دهد با پایان موج (c) در نزدیکی این منطقه مقاومت احتمال شروع ریزش جدید وجود دارد.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج (c) یعنی سومین موج از الگوی مسطح نامنظم از سطح ۷۱٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۸) قرار گرفته است و به طور کلی موج c از یک الگوی مسطح نامنظم در اطراف خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از این موج به پایان می رسد.

از آنجایی که قیمت آن به بالای سطح ۷۶٫۹۰ رسیده موج فعلی c کمی استثنایی به نظر می رسد و علیرغم مومنتوم قوی افزایشی، پیش بینی می شود موج (c) در حوالی سطح مقاومت ۷۸٫۴۶ که در نزدیکی مقاومت دیگری در ۷۸٫۰۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۸۰٫۴۹ به ۷۰٫۳۰) قرار دارد به پایان برسد. خط روند نزولی رسم شده نیز پیک و سقف قیمت نفت برنت دریای شمال را در حوالی سطح ۷۸٫۴۶ نشان می دهد.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت آن با سطح مقاومت ۷۷٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۰٫۴۹) مواجه است و پیش بینی می شود با تایید شکل گیری سقف قیمت در حوالی سطوح مقاومت اشاره شده ۷۸٫۰۹ و ۷۸٫۴۶ شاهد از سرگیری روند نزولی آغاز شده از سطح ۸۰٫۴۹ دلار در هر بشکه باشیم. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن