تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری 

همانطور که در نمودار زیر می بینید دامنه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که معیار عملکرد دلار را در برابر سبدی از شش ارز معتبر بین المللی نشان می دهد برای هفته جاری مابین نرخهای ۸۲٫۴۰ و ۸۱٫۶۷  است و معامله گران مترصد خرید یا فروش در زمان شکسته شدن یکی از این سطوح هستند.

این حرکت خنثی مابین خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۷۸٫۶۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۲) به ۸۴٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۹ جولای) می باشد.

چنانچه قیمت ایندکس در هفته جاری به بالای سطح ۸۲٫۴۰ افزایش یابد این به معنای تکمیل موج نزولی می باشد که اخیرا از سطح ۸۴٫۷۵ شروع شده است و می تواند هدف ۸۳٫۳۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را نشانه گیرد.

از سوی دیگر چنانچه قیمت به زیر سطح ۸۱٫۶۷ کاهش یابد می تواند تا هدف ۸۰٫۹۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش قیمت را در دستور کار خود قرار دهد که البته برای تایید این سناریوی نزولی می بایست حتما به زیر سطح ۸۱٫۴۰ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ جولای) کاهش یابد.  

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس

در نمودار بعدی که در چارت ۴ ساعته مشخص است شاهد واگرایی افزایشی در اندیکاتور ۴ ساعته هستیم که می تواند در صورت عبور قیمت از سطح ۸۲٫۴۰ ( اولین سطح مقاومت و خط میانگین متحرک ۵۰ روزه) قیمت را تا هدف اولیه ۸۳٫۰۹ ( خط فیب ۵۰ درصدی) و سپس تا تارگت اشاره شده ۸۳٫۳۰ ( بر روی خط فیب ۲۳٫۶ درصدی) برساند.

در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح ۸۱٫۵۰ ( بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و خط فیب ۷۶٫۴ درصدی) زمینه را برای کاهش بیشتر فراهم می آورد. بنابراین بهتر است در هفته جاری منتظر بمانیم تا ببینیم کدامیک از سطوح ۸۱٫۴۰ یا ۸۲٫۴۰ زودتر شکسته می شوند.

نمودار روند تغییرات ۴ ساعته قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس