تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۱۱۹۰ کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۲۰۸٫۷۹ در موج نزولی c قرار گرفته است که این موج با سطح حمایت ۱۱۹۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) روبرو شده است و همین مساله باعث تشکیل حرکت اصلاحی کوتاهی گردید.

در هر حال از منظر تحلیل تکنیکال این موج نزولی c هنوز کامل نشده است و به باور ما قیمت جهانی اونس طلا در این موج می تواند تا سطح ۱۱۹۰ کاهش داشته باشد که این سطح مماس با کف کانال نزولی می باشد. بررسی امواج الیوت ویو در چارت روزانه نیز به تمایلات کاهشی بازار اشاره دارد.

براساس آن چیزی که در نمودار روزانه مشخص است قیمت آن از سطح ۱۳۰۹٫۳۰ در موج نزولی ۵ یعنی پنجمین موج از موج بزرگ تر C قرار گرفته است و در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای کاهش تا سطح ۱۱۶۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی) برخوردار است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۰۴ باعث تقویت قیمت به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۲۰۸ و ۱۲۱۴ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

با افزایش ارزش دلار آمریکا به بالاترین نرخهای یک هفته گذشته ، قیمت جهانی اونس طلا کاهش یافته است و این بیشتر به خاطر تشدید تنش های تجاری جهانی و نگرانی از اوضاع اقتصادی در بازارهای نوظهور یافته است که باعث تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش قیمت جهانی طلا شده است. باید توجه داشت به دلیل اختلافات تجاری میان آمریکا ، طلا جذابیت خود به عنوان محل امن سرمایه گذاری را از دست داده است و سرمایه گذاران در حال انتقال دارایی های خود به دلار آمریکا هستند.

در واقع پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که خواهان ادامه وضع تعرفه بر کالاهای چینی است، نگرانی ها از تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین دوباره بالا گرفت و در مجموع تا زمانی که تنش های تجاری میان آمریکا و چین ادامه داشته باشد ، دلار از این وضعیت سود خواهد بود و از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد.

قیمت جهانی اونس طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا، اختلافات تجاری بین المللی و بحران ارزی ترکیه حدود ۸ درصد ارزش خود را از دست داده است و سرمایه گذاران بین المللی بازار دلار را به بازار طلا ترجیح داده اند.

در سایر تحولات موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر نیز ۷۵۵٫۱۵۸ تن کاهش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. در تقویم اقتصادی امروز آمریکا به جز شاخص موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) خبر خاص دیگری منتشر نخواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا