تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۱۲۰۰ مواجه شود و مدتی را در پایین این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح حمایت ۱۱۹۰ اصلاح کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۲۰۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی c از سطح ۱۲۰۹ تشکیل شده است و در واقع سومین موج از الگوی زیگزاگی شکل از سطح ۱۲۱۴ می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این الگوی زیگزاگی شکل در درون یک کانال نزولی در نوسان است و پیش بینی می شود همچنان در درون این کانال قرار گیرد و ممکن است به یک الگوی زیگزاگ دوقلو گسترش یابد که در مجموع شامل هفت موج باشد. از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۱۹۰ اتفاق افتاده است در قالب موج چهارم یعنی موج x رخ داده است که پیش بینی می شود بعد از تکمیل شدن این موج در نزدیکی سقف کانال، شاهد کاهش قیمت این بار در موج a به سمت کف کانال رسم شده باشیم.

لازم به ذکر است امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۰۰ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن تاییدی در جهت تکمیل شدن حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۲۱۴ خواهد بود که می تواند هدف های ۱۲۰۴ و ۱۲۰۸ را نمایان سازد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت نزولی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نگرانی ها از نرخ تورم در اقتصاد بازارهای نوظهور یافته و مقداری ضعف ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار و همچنین تقاضای خوب فیزیکی در بازار آسیا به ویژه در هند موجب رشد قیمت جهانی اونس طلا از سطح حمایت ۱۱۹۰ شده است و برای امروز باید منتظر ماند قیمت آن موفق به شکست سطح مقاومت روانی ۱۲۰۰ خواهد شد یا خیر.

قیمت جهانی اونس طلا در ماه ماه آوریل از سقف ۱۳۶۵ بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته است و سطوح فعلی، خرید فیزیکی طلا را برای اهداف سرمایه گذاری نه تنها برای خریداران بزرگ بازار (هند و چین) بلکه برای خریداران جنوب آسیا نیز جذاب تر کرده است. واردات طلای هند در ماه اوت بیش از دو برابر افزایش یافته است و به بالاترین سطح خود در ۱۵ ماهه گذشته رسیده است و تقاضای فیزیکی در هند به دلیل فصل بهاری خرید طلا برای عروسی و جشنواره کمی بالا است.

شاخص های بازار بورس و ارزش پول های ملی در بازارهای نوظهور به دلیل نگرانی از افزایش تورم در ترکیه و پس از بروز رکود در اقتصاد آفریقای جنوبی تحت فشار قرار گرفته اند. در همین حال، بازارها در انتظار انتشار آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه هستند تا سرنخ های بیشتری از روند افزایش نرخ بهره در این کشور به دست بیاورند. از سوی دیگر احتمالا دولت آمریکا بعد از روز پنجشنبه تعرفه هایی را علیه ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال کند که این عوامل فعلا باعث افزایش قیمت جهانی اونس طلا از سطح حمایت ۱۱۹۰ شده است.

در تقویم اقتصادی امروز شاخص اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) در ماه اوت اعلام می شود و انتظار می رود از رقم قبلی ۲۱۹۰۰۰ به ۱۸۸۰۰۰ تغییر یابد. همگرایی بین گزارش اشتغال بخش خصوصی (ADP) و گزارش NFP از نظر تاریخی نسبتاً نامشخص است، اما به هر حال، از جهت روانی، اعلام قوی یا ضعیف شاخص ADP در پیش بینی های بازار برای آمار اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) که فردا منتشر خواهد شد تاثیر گذار است. امروز همچنین شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی و شاخص موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات آمریکا (ISM) اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا