تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV8) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ دلار در بشکه به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۱٫۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت ویو به وضوح نشان داده است و با توجه به حرکت افزایشی شارپی قیمت سرمایه گذاران را به خرید آن ترغیب خواهد کرد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی قرار داشت که با قدرت شکسته شد و برای امروز زمینه برای صعود قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح ۷۱٫۲۴ و ۷۱٫۴۰ هموارتر شده است. کاهش موجودی مخازن نفت خام ایالات متحده آمریکا ، انتظارات از کاهش شدید عرضه نفت و هشدار روسیه در خصوص شکننده بودن بازار جهانی نفت از جمله دلایل افزایش قیمت نفت در طی ۲۴ ساعته گذشته است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در مورد تولیدات نفت نیز آژانس اطلاعات انرژی اعلام کرد که تولیدات نفت آمریکا بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با ۸۴۰ هزار بشکه افزایش در روز به ۱۱٫۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این میزان کمتر از پیش بینی قبلی افزایش ۱٫۰۲ میلیون بشکه ای در روز به ۱۱٫۷ میلیون بشکه در روز می باشد.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۷ اوت ۲۰۱۸ با ۸٫۶۳۶- میلیون بشکه کاهش به ۳۹۵٫۹ میلیون بشکه رسید و این در حالی است که رقم قبلی به میزان ۱٫۲۰۰- میلیون بشکه کاهش یافته بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۴٫۳۰۲- میلیون بشکه به میزان ۸۰۵- هزار بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا  (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی ۷۱٫۲۴ و ۷۱٫۴۰ دلار در هر بشکه به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۸۰٫۳۵ افزایش داشته باشد و در صورت شکست آن شانس افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی ۸۱٫۴۶ بیشتر خواهد شد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت ویو نشان داده است و با توجه به حرکت افزایشی شارپی قیمت سرمایه گذاران را به خرید آن ترغیب خواهد کرد.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود رالی قدرتمند افزایشی در طی ۲۴ ساعته گذشته نشاندهنده استمرار روند صعودی آغاز شده از سطح ۷۰٫۳۰ می باشد که در واقع همین بیانگر تکمیل شدن حرکت اصلاحی نزولی میان مدت از سطح ۸۰٫۴۹ است. این رالی قیمت یک حالتی از موج تحریک کننده را اتخاذ کرده است که می تواند به یک چرخه پنج موجی بسیار بزرگتر تبدیل شود.

بنابراین همانطور که در چارت بعدی دیده می شود پیش بینی می شود قیمت نفت برنت دریای شمال می تواند در موج ۳ یا موج (c) افزایش داشته باشد. بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نیز نشان می دهد که سطح مقاومت ۷۹٫۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) شکسته شده است و از این رو برای امروز امکان تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح مقاومت بعدی ۸۰٫۳۵ وجود دارد.

در چارت بلند مدت هفتگی نیز قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۷۷٫۷۵ دلار در هر بشکه رسیده است و هر چند هنوز خیلی زود است که این سطح مقاومت را شکسته شده بدانیم اما احتمال آن زیاد است. فقط باید توجه داشت عدم توانایی کندل هفتگی قیمت در تثبیت بالای این سطح مقاومت با توجه به سقف سه قلو در حوالی این سطح سیگنال کاهشی صادر خواهد کرد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال لندن