تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۱۲۰۸ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطوح مقاومت بعدی ۱۲۱۴ و ۱۲۲۰ افزایش داشته باشد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۲۰۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۱۸۷ تشکیل شده است و در این موج قادر است قیمت جهانی اونس طلا را تا سطح ۱۲۲۱ افزایش دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند قیمت جهانی اونس طلا در برخورد به سطح مقاومت ۱۲۰۸ مقداری اصلاح کرده است اما پیش بینی می شود این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح حمایت ۱۲۰۲ و ۱۲۰۰ (مماس با خط روند نزولی رسم شده) متوقف شود و دوباره شاهد افزایش قیمت به سطح ۱۲۰۸ و بالاتر باشیم.

از نظر بررسی امواج الیوت ویو باید توجه داشت قیمت جهانی اونس طلا در بیشترین قدرت روند افزایشی خود در موج C توان افزایش تا سطح ۱۲۴۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) را دارد که البته این سطح کمی دور از ذهن به نظر می رسد و در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت روانی ۱۲۰۰ منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت بعدی ۱۱۹۵ خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل بنیادی قیمت جهانی اونس طلا پس از آنکه دولت آمریکا پیشنهاد جدید مذاکرات تجاری به چین در آینده را داد با افزایش روبرو شده است و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱۲۰۸ می باشد. شب گذشته وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد دور جدیدی از مذاکرات تجاری آمریکا با چین بزودی آغاز خواهد شد و تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری علیه کالاهای چینی دیگر اعمال نخواهد شد.

مقامات ارشد آمریکایی به رهبری وزیر خزانه داری آمریکا، استیون منوچین، دعوت نامه ای به مقامات چینی، پیشنهاد داده اند که در مورد مسائل مربوط به تجارت با یکدیگر ملاقات کنند. از شب گذشته در واکنش به این خبر قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شده است. در واقع مقامات ارشد آمریکایی با ارسال دعوتنامه ‌ای به چین پیشنهاد کردند دو کشور دور تازه‌ای از گفتگو‌ها را در مورد تجارت دوجانبه شروع کنند.

شاخص مهم اقتصادی آمریکا که امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود CPI است که میزان تورم در سبد مصرف کننده نهایی آمریکا را مشخص می کند. شاخص های PPI و CPI تعیین کننده میزان تورم آمریکا بشمار می روند که برای تعیین نرخ بهره بانک فدرال بسیار کلیدی و مهم است.

شاخص بهای مصرف کننده، تعیین کننده میانگین تغییر در قیمت در طی یک زمان معین و برای یک سبد مشخص کالاها و خدماتی است که مصرف کننده برای زندگی معمول و روزانه خود از این کالاها و خدمات استفاده می کند. تمامی مولفه های شاخص CPI کلی و جامع بوده و این شاخص برای اندازه گیری و سنجش “نرخ تورم” بکار می رود.

برای این شاخص امروز پیش بینی می شود در ماه اوت به میزان %۰٫۳ و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان %۲٫۸ افزایش داشته باشد.  نوع دیگر و شاید مهمتر از این شاخص، شاخص ” پایه” یا “اصلی” است که به آن Core CPI گفته می شود. در این نوع شاخص، بهای همان سبد کالاها و خدمات، به استثنای مواد غذایی و انرژی محاسبه می شود که انتظار می رود در ماه اوت همانند رقم قبلی %۰٫۲ و در مدت مشابه نسبت به سال گذشته همانند رقم قبلی به میزان %۲٫۴ رشد داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا