تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۲۰۸ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطوح مقاومت بعدی ۱۲۱۴ و ۱۲۲۰ افزایش داشته باشد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۲۰۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۱۸۷ تشکیل شده است و در این موج قادر است قیمت جهانی اونس طلا را تا سطوح ۱۲۲۰ و ۱۲۴۱ افزایش دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی C از پنج موج کوچک تر ساخته شده است که تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و موج قوی ۳ می تواند قیمت جهانی اونس طلا را تا سطح ۱۲۲۰ افزایش دهد. هر چند کاهش قیمت از سطح ۱۲۱۲ (بالاترین سطح دیروز) شارپی بوده اما هنوز این حرکت به عنوان یک حرکت پول بک به سوی خط روند نزولی تلقی می شود که برای تجمیع انرژی لازم بود مقداری عقب نشینی کند و از حوالی سطح حمایت روانی ۱۲۰۰ سپس با افزایش روبرو شود. در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۲۰۰ منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۱۱۹۵ و ۱۱۸۷ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در طی ۲۴ ساعته گذشته انتشار آمارهای ضعیف تر از حد پیش بینی قیمت مصرف کنندگان آمریکا احتمال شتاب گرفتن سیاست های انقباضی و افزایش نرخ بهره توسط بانک فدرال رزرو را کاهش داده است و همین مساله منجر به کاهش شاخص جهانی دلار آمریکا به پایین ترین سطح ۶ هفته گذشته و افزایش قیمت جهانی اونس طلا به سطح ۱۲۱۲ شده است.

از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

از سوی دیگر مقامات چینی از دعوت آمریکا برای برگزاری دور جدید مذاکرات تجاری استقبال کرده اند که همین مساله نیز کمی از تنش های تجاری را کمتر کرده است. در تقویم اقتصادی امروز در سشن آمریکا، اخبار متعددی از جمله شاخص تولیدات صنعتی و ضریب تمایلات مصرف کنندگان میشیگان دیده می شود اما مهمتر از همه شاخص خرده فروشی آمریکا دیده می شود که انتظار می رود در ماه اوت از رقم قبلی %۰٫۵ به %۰٫۴ و شاخص خالص خرده فروشی آمریکا از رقم قبلی %۰٫۶ به %۰٫۵ تغییر یابد.

این مسئله برای کشورهایی مثل آمریکا که اقتصادی بر پایه مصرف کننده دارند دو چندان است. در صورتیکه امروز شاخص خرده فروشی آمریکا کمتر از حد پیش بینی بازار اعلام شود این موضوع می تواند روند صعودی اونس طلا را بیشتر به جلو هدایت کند. از سوی دیگر، مسلم است که درصورت اعلام قوی این شاخص، ممکن است اونس طلا ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا