تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را در بین سطوح ۱۱۹۳ و ۱۲۰۳ در نوسان باشد و بعد از شکست و تثبیت کامل بالا یا پایین یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c از سطح ۱۲۱۲ قرار دارد و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۱۹۳ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن در موج نزولی c به سوی سطح حمایت بعدی ۱۱۸۷ می شود.

با این حال باید توجه داشت حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۱۹۳ اتفاق افتاده است به اندازه ی کافی قوی بوده که به منزله ی تکمیل شدن موج c باشد و ممکن است شمارش موج کنونی نادرست باشد و اگر در حرکت صعودی قیمت آن یکی دو ساعت بالای سطح مقاومت ۱۲۰۳ تثبیت شود سیگنال خرید تا سطوح ۱۲۰۶ و ۱۲۰۸ و پس از آن سطح ۱۲۱۲ صادر خواهد کرد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

ادامه ی نگرانی ها از تنش های تجاری بین آمریکا و چین باعث تقویت دلار آمریکا در بازارها شده است و همین مساله منجر به کاهش قیمت جهانی اونس طلا از سطح مقاومت ۱۲۰۳ شده است. دولت ترامپ روز دوشنبه ۱۰ درصد تعرفه بر محصولات چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار اعمال کرد و همچنین تهدید کرد اگر چین تعرفه های جدید را تلافی کند بر ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از محصولات وارداتی از آن کشور اعمال تعرفه خواهد کرد.

دو عامل افزایش نرخ بهره بانک فدرال در اواخر ماه جاری و تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین اجازه ی پیشروی به قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۲۰۳ را نداده است. تنش های تجاری چند ماه گذشته میان آمریکا و چین موجب شده تا سرمایه گذاران اقدام به خرید دلار کنند، زیرا از نظر سرمایه گذاران، آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید. در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا