تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۷٫۹۴ دلار در هر بشکه یعنی پایین ترین سطح ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ کاهش یابد و این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست و تثبیت در بالای سطح مقاومت ۶۹٫۸۵ در چارت پایین نشان داده است.

دولت ترامپ روز گذشته ۱۰ درصد تعرفه بر محصولات چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار اعمال کرد و همچنین تهدید کرد اگر چین تعرفه های جدید را تلافی کند بر ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از محصولات وارداتی از آن کشور اعمال تعرفه خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۵٫۲۷ به ۶۴٫۴۳ تشکیل شده است. ناتوانی مکرر قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۹٫۸۵ به معنای از بین رفتن مومنتوم افزایشی قیمت است و انتظار می رود موج کنونی c قیمت را تا سطح ۶۶٫۹۹ پایین بکشاند. از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی برای اینکه از کاهش قیمت به سطح ۶۶٫۹۹ مطمئن شویم می بایست قیمت آن به پایین سطح حمایت ۶۷٫۹۴ کاهش یابد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۶٫۹۹ نیز شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۶۴٫۴۳ فراهم خواهد کرد. در چارت روزانه پایین به نظر می رسد قیمت نفت خام سبک آمریکا در یک موج بزرگ C از سطح ۷۱٫۴۰ قرار گرفته است و به باور ما به محض شکسته شدن سطح حمایت ۶۷٫۲۷ این موج نزولی بیشتر مورد توجه فروشندگان قرار خواهد گرفت.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح ۶۷٫۲۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ قرار دارد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۷۶٫۳۷ کاهش داشته باشد و این موضوع را کاهش دوباره قیمت به پایین سطح حمایت ۷۷٫۸۱ نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۷۰٫۳۰ به ۸۰٫۱۳ تشکیل شده است.

حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت رخ داده ضعیف بوده است و در حوالی سطح مقاومت ۷۸٫۶۹ به پایان رسیده است و کاهش پس از آن نشاندهنده استمرار روند نزولی از سطح ۸۰٫۱۳ می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال این روند ممکن است شامل سه موج باشد و موج سوم جاری یعنی موج c در حال کاهش قیمت به سوی سطح ۷۶٫۳۷ است.

باید توجه داشت نزدیک ترین سطح حمایت بر روی ۷۷٫۳۷ قرار دارد که پایین ترین سطح ۱۴ سپتامبر می باشد و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی شکسته شدن این سطح زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۷۶٫۳۷ فراهم می آورد. در چارت بلند مدت هفتگی نیز سیگنال کاهش صادر کرده است که این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۷۷٫۷۵ نشان داده است.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۱۲۸٫۴۰ به ۲۷٫۱۰ قرار دارد و سقف سه قلوی ساخته شده در حوالی این سطح مقاومت اشاره به تارگت نزولی ۶۰ دلار در هر بشکه در میان مدت و بلند مدت دارد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال لندن