تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۲۲۶ دلار در هر تن افزایش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۱۴۴ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۱۴۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۳۴۸ به ۵۷۷۳ تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شده است و با توجه به نفوذ قیمت به بالای این سطح راه برای صعود بیشتر به سطح مقاومت بعدی ۶۳۷۴ فراهم شده است.

براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد. بررسی امواج الیوت ویو نشاندهنده استمرار روند صعودی قیمنت در موج c از سطح ۵۸۵۵ می باشد و این موج به بالای سطح ۶۱۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) رسیده است.

از این رو برای امروز شانس تقویت بیشتر قیمت به سطوح ۶۲۲۶ و ۶۲۹۰ زیاد است که این تارگت ها واقع بینانه به نظر می رسند. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۱۲۴ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش جزئی و محدود قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۰۶۰ خواهد شد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۲۰۸۱ افزایش یابد و این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۲۰۱۷ به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۲۰۱۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ قرار دارد. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی چندین مرتبه در شکست سطح حمایت ۲۰۱۷ ناکام بوده است و از این رو این عدم توانایی مکرر قیمت در شکست آن به معنای ساخته شدن کف قیمت در حوالی سطح حمایت ۲۰۱۷ می باشد.

هر چند هنوز زود است که موج نزولی C را تکمیل شده بدانیم اما این احتمال قویا وجود دارد که حرکت اصلاحی و برگشتی آغاز شده قیمت از سطح ۲۰۰۱ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) به سطح ۲۱۴۵ افزایش یابد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت ۲۰۱۷ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۱۹۳۸ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن