تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۱۲۱۲ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۱۸ افزایش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۱۱۹۲ قرار دارند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت در این موج به بالای سطح مقاومت ۱۲۰۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) رسیده است و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد. در چارت روزانه نیز همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت آن در تلاش برای نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱۲۱۳ می باشد که قبلا دو مرتبه در شکست آن ناموفق بوده است.

در چارت پایین این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۱۳۰۹ تشکیل شده است و شکست آن زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۲۲۵ و ۱۲۳۷ فراهم می سازد که در چارت پایین مشخص گردیده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بدنبال کاهش نگرانی ها از تشدید تنش جنگ تجاری بین آمریکا و چین ، قیمت جهانی اونس طلا در این هفته برای اولین بار در طی چهار هفته گذشته با افزایش قیمت روبرو شد و به بالاترین نرخهای یک هفته گذشته صعود کرد. تعرفه های تجاری جدید آمریکا و چین در مورد کالاهای یکدیگر در این هفته نسبت به پیش بینی ها صورت گرفته پایین تر بود و همین مساله منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا و به تبع تقویت قیمت جهانی طلا شده است.

لی کی کیانگ نخست وزیر چین پس از آنکه ترامپ جنگ تجاری خود با پکن را با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ها روی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین، افزایش داد اعلام کرد چین ارزش یوان را برای افزایش قدرت صادرات این کشور کاهش نمی‌دهد و همین مساله به تقویت قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۲۰۸ کمک کرده است.

باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست. لازم به ذکر است امروز در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا