تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX8) دوباره سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۷۲٫۷۱ دلار در هر بشکه را تاچ کند و با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۷۳٫۸۰ افزایش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۷۵٫۲۷ به ۶۴٫۴۳ تشکیل شده است و با توجه به اینکه قیمت نفت به بالای الگوی گوه افزایشی رسیده است تارگت ۷۳٫۸۰ را نشانه گرفته است. این الگو به همراه روند افزایشی آغاز شده از سطح ۶۴٫۴۳ باعث ایجاد یک الگوی پرچم افزایشی شده است که این الگو تارگت ۷۵٫۲۷ را نشان می دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند قیمت در برخورد به سطح مقاومت ۷۲٫۷۱ مقداری اصلاح کرده است اما این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد در بالای سطح حمایت ۷۱٫۱۳ پایان می یابد. در چارت روزانه نیز چون سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ با قدرت شکسته شده است، سیگنال خرید نفت خام سبک آمریکا به سطح ۷۵٫۵۰ صادر کرده است که این سطح در چارت روزانه بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ دلار در هر بشکه قرار دارد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX8) سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۸۲٫۱۷ افزایش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۸۱٫۰۶ نشان داده است. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج احتمالی (۳) از سطح ۷۷٫۴۶ قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۸۱٫۰۶ تایید کننده استمرار موج افزایشی (۳) به سوی سطح مقاومت ۸۳٫۲۸ است و بهتر است برای امروز حد تارگت را در حدود سطح ۸۲٫۱۷ در نظر گرفت. براساس شمارش امواج کنونی قیمت نفت برنت دریای شمال دیر یا زود تا سطح مقاومت ۸۶٫۸۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) افزایش خواهد یافت و مطالعه چارت روزانه و هفتگی نیز اشاره به تقویت قیمت دارد.

براساس آن چیزی که در چارت روزانه دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال سطح مقاومت ۸۰٫۱۹ – خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی (C) – را شکسته است و پیش بینی می شود در این موج تا سطوح ۸۳٫۰۰ و ۸۷٫۵۷ افزایش داشته باشد.

در چارت هفتگی نیز قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۷۷٫۷۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۱۲۸٫۴۰ به ۲۷٫۱۰) رسیده است و در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت بعدی ۸۹٫۷۰ دلار در هر بشکه است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال لندن