تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۶۱۴۴ دلار در هر تن کاهش یابد و این حرکت نزولی را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۳۷۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی مس به وضوح دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۷۳۴۸ به ۵۷۷۳ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی قیمت مس از سطح ۵۹۸۸ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) بیشتر شبیه به یک الگوی سر و شانه است که شانه سمت راست آن در حال شکل گیری است. از منظر تحلیل تکنیکال انتظار می رود این شانه شبیه به شانه چپ باشد که در روز ۲۶ جولای ۲۰۱۸ در سطح ۶۳۷۸ به پایان رسید.

طبق این انتظارات قیمت مس ممکن است تا سطح ۶۰۰۲ اصلاح عمیقی را تجربه کند. با این حال این حرکت اصلاحی یک شبه به پایان نخواهد رسید و ممکن است در برخورد به سطح حمایت در اطراف ۶۱۴۴ شاهد حرکت برگشتی باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن از سطح حمایت ۲۰۳۲ عبور کند و تا سطح حمایت بعدی ۲۰۱۹ کاهش داشته باشد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۰۰۷ قرار دارند. الگوی کوچک سر و شانه در قسمت دایره شکل اشاره به تارگت نزولی ۲۰۱۹ دارد و به این مساله اشاره دارد که حرکت اصلاحی نزولی که از سطح مقاومت ۲۰۹۵ شروع شده، کماکان پایدار است.

در همین حال بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه تارگت نزولی ۲۰۱۷ را نشانه گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ قرار دارد و این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست خط روند نزولی رسم شده در چارت به وضوح نشان داده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۲۰۴۸ دلار در هر تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن