تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز چنانچه قیمت بتواند به زیر سطح ۱۰۵٫۷۵ دلار/بشکه برسد می تواند به ترتیب به منطقه ۱۰۵٫۰۲ و ۱۰۴٫۱۲ کاهش یابد. به باور ما حرکت نزولی که از سطح ۱۰۸٫۸۲ ( بالاترین سطح روز ۲ اوت) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و ممکن است که مقدمه ی شروع روند نزولی باشد که دیر یا زود قیمت را حتی به زیر سطح ۱۰۲٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۳۰ جولای) پایین بکشاند. البته برای تایید این حرکت حتما می بایست سطح ۱۰۵٫۷۵ با قدرت شکسته شود در غیر این صورت دوباره به بالای ۱۰۷ بر می گردد.

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که هر چند این موج نزولی موقتا در اطراف سطح ۱۰۵٫۷۵ ( بر روی خط فیب ۵۰ درصدی از ۱۰۲٫۶۷ به ۱۰۸٫۸۲) متوقف شده است اما تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح ۱۰۷٫۶۹ ( بالاترین سطح روز گذشته) در نوسان است روند نزولی احتمالا ادامه داشته باشد. باز هم یادآوری می شود که برای تایید این حرکت نزولی می بایست منتظر ماند تا حتما سطح ۱۰۵٫۷۵ شکسته شود تا آن وقت با اطمینان بیشتری در مورد کاهش قیمت به منطقه ۱۰۵٫۰۲ و ۱۰۴٫۱۲ صحبت کرد در غیر این صورت ممکن است دوباره به سوی ۱۰۷٫۶۹ افزایش یابد.

بنابراین در صورتی که امروز قیمت به زیر ۱۰۵٫۷۵ کاهش یابد در موج اول احتمالا نفت خام به منطقه ۱۰۵٫۰۲ و بعد از آن به ۱۰۴٫۱۲ خواهد رسید اما در صورتی که نرخ کاهش نیابد احتمال ایجاد موج اصلاحی در پاسخ به سقوط اخیر وجود دارد .

از این جهت، می توان تنها در سطوح زیر ۱۰۵٫۷۵ اقدام به پوزیشن های فروش با اهداف مشخص شده به ترتیب ۱۰۵٫۰۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی)  و ۱۰۴٫۱۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی ) کرد که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است. در حرکت صعودی نیز تنها شکست کامل سطح مقاومت ۱۰۷٫۶۹ موجب از سرگیری روند افزایشی به سوی ۱۰۸٫۸۲ و ۱۰۹٫۳۲ دلار/بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۱۰۷٫۴۰ دلار/ بشکه را لمس کند و حتی ممکن است از این سطح عبور کند و به منطقه ۱۰۶٫۷۶ کاهش یابد. موج افزایشی که از سطح ۹۶٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) شروع شده به احتمال زیاد در همان منطقه ۱۱۰٫۰۹ ( بالاترین سطح روز ۲ اوت ) به سقف خود رسیده که این سطح بسیار نزدیک به مقاومت ۱۱۰٫۶۱ ( بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۱۹٫۱۷ به ۹۶٫۷۵) است.

بررسی امواج الیوت در نمودار روزانه نیز نشان می دهد که چرخه حرکت پنج موجی تکمیل شده است که همین موضوع می تواند به موقع خود کل این حرکت را به سطوح پایین باز پس دهد.

بر اساس همین سناریوی نزولی سطح حمایتی که بر روی نرخ ۱۰۷٫۴۰ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۰۵٫۷۳ به ۱۱۰٫۰۹) قرار دارد چندان ساپورت و حمایت قوی و مستحکمی نخواهد بود و به احتمال زیاد این سطح نیز شکسته خواهد شد و قیمت تا نرخهای ۱۰۶٫۷۶ دلار/بشکه پایین خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت