تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۱۸۰ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۱۷۲ نزول کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و سقف سه قلو در چارت پایین به وضوح نشان داده است. براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۱۱۵۹ به ۱۲۱۴ تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی افزایشی قیمت از سطح ۱۲۱۴ بیشتر شبیه به یک الگوی سقف سه قلو است که خط گردن آن در حوالی سطح ۱۱۸۷ قرار دارد و از آنجایی که این خط گردن با قدرت شکسته شده است این الگو تایید شده است که می تواند تارگت نزولی ۱۱۵۹ را هدف قرار دهد.

از آنجایی که مومنتوم نزولی قیمت بسیار قوی است بعید است که قیمت در برخورد به سطح حمایت ۱۱۸۰ حرکت اصلاحی شارپی داشته باشد و حتی اگر سطح مقاومت ۱۱۸۷ با قدرت شکسته شود مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۱۹۳ قرار دارد که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی خواهد شد. در نمودار روزانه زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا به وضوح مشخص شده است.

از منظر تحلیل بنیادی قیمت جهانی اونس طلا پس از انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا که موجب تقویت اراده بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص ادامه روند افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی شده است به کمترین نرخهای ۶ هفته گذشته کاهش یافته است و این در حالی است که ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار تقویت شده است.

قیمت جهانی اونس طلا در این هفته حدود ۱٫۲ درصد کاهش داشته و در مسیر ثبت چهارمین هفته کاهشی در طی ۵ هفته اخیر قرار دارد. نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری شتاب گرفت و سریعترین رشد را در طی حدود ۴ سال گذشته به ثبت رسانده است.

قیمت طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را کاهش می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا