تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۳۷۵ دلار در هر تن افزایش داشته باشد و خریداران را تا این سطح وارد بازار کند که این موضوع را تا وقتیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۶۱۴۵ و ۶۰۰۳ قرار دارد تایید کرده است.

برای قیمت جهانی مس در سه ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۸ نیز براساس تحلیل دیروز پیش بینی می شود مقداری به نزدیکی سطوح مقاومت ۶۶۳۲ و ۶۹۰۵ اصلاح و برگشت داشته باشد و بعد از آن سیگنال فروش صادر کند و روند نزولی خود از سطح ۷۳۴۸ (بالاترین سطح ۷ ژوئن ۲۰۱۸) را از سربگیرد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از چرخه امواج اصلاحی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) قرار دارند. این چرخه به مدت ۶۰۴ روز طول کشید و این در حالی است روند نزولی از سطح ۷۳۴۸ تنها به مدت ۸۱ روز طول کشید.

از نظر مدت زمانی این روند نزولی هنوز تکمیل نشده است، با این حال قیمت مس در حوالی سطح حمایت ۵۸۳۳ تثبیت شده است که همین امر باعث تشکیل کف دو قلو شده است. این الگو بیانگر آن است که اولین بخش از این روند نزولی تکمیل شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود دومین بخش از این روند در قالب موج b در حرکت است که قادر است قیمت را تا حدود سطوح ۶۶۳۲ و ۶۹۰۵ برساند و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت مس در موج c باشیم که می تواند قیمت را دوباره تا سطح ۵۸۳۳ پایین بکشاند. از منظر تحلیل تکنیکال حرکت سه موجی از سطح ۴۳۱۸ متناوبا به عنوان حرکت پنج موجی شمرده می شود.

براساس حالت این موج تحریک کننده اصلاحی ، موج اصلاحی عمیق قیمت مس از سطح ۷۳۴۸ تکمیل شده است و ممکن نیست که دوباره قیمت مس به سوی سطح ۵۸۳۳ کاهش یابد. از منظر تحلیل تکنیکال هر دو موج اصلاحی و حالت های موج تحریک کننده نشان دهنده آن است که قیمت مس از نرخهای فعلی با افزایش روبرو شود و در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۸۳۳ منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطوح ۵۴۷۵  و ۵۰۳۳ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح مقاومت ۲۰۹۵ و ۲۱۱۶ افزایش داشته باشد و این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۲۰۷۴ و ۲۰۴۹ به وضوح نشان داده است.

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در سه ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۸ براساس تحلیل دیروز پیش بینی می شود دوباره سطح مقاومت ۲۱۷۰ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۲۲۷۵ افزایش داشته باشد. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۲۷۱۸ به ۲۰۰۱ تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این روند از سه موج شکل گرفته است که طول موج سوم یعنی موج C به اندازه ۰٫۶۱۸ برابر طول موج اول A بوده است که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی چندین بار سطح حمایت ۲۰۱۷ را تاچ کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد و در همه ی این تلاش ها ناموفق بود و به خاطر این عدم توانایی قیمت کف قوی در حوالی این سطح حمایت ساخته شده است.

هر چند هنوز خیلی زود است که روند نزولی را تکمیل شده بدانیم ، حرکت اصلاحی که از سطح ۲۰۰۱ شروع شده است به احتمال زیاد در موج افزایشی c تا سطوح ۲۱۰۶ و ۲۱۷۰ حرکت خواهد کرد که این موضوع را شکسته شدن خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۷۱۸ نشان داده است.

هر دو تارگت های ۲۱۷۰ و ۲۲۷۵ کمی محافظه کارانه به نظر می رسد و کف سه قلو زمانیکه سطح مقاومت ۲۱۷۰ با قدرت شکسته شود تایید خواهد شد و این الگو به تارگت افزایشی ۲۳۵۹ اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۰۱ و تثبیت کندل روزانه پایین آن منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۱۹۳۸ و ۱۸۱۰ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن