تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX8) پیش بینی می شود به خاطر عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۷۶٫۴۹ دلار در هر بشکه قیمت آن قبل از افزایش مقدار کوتاهی به نزدیکی سطح حمایت ۷۵٫۴۷ اصلاح کند و بعد از آن با افزایش قیمت روبرو شود و خریداران را از نزدیکی این سطح حمایت دوباره وارد بازار کند.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۶۶٫۸۶ قرار دارند و بعد از شکسته شدن سطح مقاومت ۷۶٫۴۹ قیمت نفت خام سبک آمریکا از شانس زیادی برای رسیدن به سطوح مقاومت بعدی ۷۷٫۳۲ و ۷۸٫۱۴ برخوردار است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت پایین الگوی پرچم شکل گرفته بین ۴ سپتامبر و ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ اشاره به همین تارگت افزایشی قیمت دارد و از منظر تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت ۷۶٫۴۹ که بر روی چارت یک ساعته مشخص دیده می شود باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی ملایم شده است که به باور ما این حرکت صرفا یک حرکت پول بک به نزدیکی سطح ۷۵٫۲۷ (بالاترین سطح ۳ جولای ۲۰۱۸) تلقی می شود.

برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۷۶٫۴۹ برسد سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۷۸٫۱۴ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی حتی اگر سطوح حمایت ۷۵٫۴۷ و ۷۵٫۲۷ شکسته شوند ، حمایت بعدی بر روی ۷۳٫۸۳ قرار دارد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ8) پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۸۶٫۸۸ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۸۸٫۲۶ افزایش داشته باشد. همانطور که در چارت دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی (۳) از سطح ۷۷٫۴۶ تشکیل شده اند.

هر چند انتشار خبری مبنی بر اینکه عربستان سعودی و روسیه در ماه سپتامبر توافقی محرمانه برای افزایش تولید داشته‌ اند، قیمت نفت برنت دریای شمال در نزدیک به رکورد ۴ ساله یعنی سطح مقاومت ۸۶٫۸۸ از صعود باز ایستاد اما پیش بینی می شود قیمت‌ همچنان بالا باقی بماند و هر حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح حمایت روزانه موقعیت جدیدی برای خریداران ایجاد خواهد کرد.

همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود انتظار می رود که این موج طولانی تر از موج اول یعنی موج (a) باشد و همین طور انتظار می رود سطح مقاومت ۸۶٫۸۸ دیر یا زود با قدرت شکسته شود. بنابراین محتمل ترین سناریوی موجود آن است که قیمت نفت برنت دریای شمال در موج (۳) تا سطوح ۹۰٫۴۸ و ۹۲٫۷۰ افزایش داشته باشد و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۸۵٫۶۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح حمایت بعدی ۸۴٫۶۶ و ۸۳٫۲۸ می شود.

در هر صورت با توجه به اینکه قیمت آن هم اکنون در بالای سطح حمایت ۸۵٫۶۰ قرار دارد، انتظار می رود حرکت صعودی کماکان ادامه یابد و در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۸۶٫۸۸ هدف بعدی، صعود قیمت تا نرخهای ۸۸٫۲۶ و ۸۹٫۱۰ دلار در هر بشکه خواهد بود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی مشخص شده اند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های افزایشی بعدی آن مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن