تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی بیت کوین

امروز برای قیمت جهانی بیت کوین در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال و رمزینه پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۶۴۶۵ و ۶۶۴۵ دلار در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین بیت کوین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۸۸۰ به ۷۴۱۱ تشکیل شده اند.

در چارت پایین بیت کوین چنانچه سطح مقاومت ۶۶۴۵ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۸۲۶ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴۶۵ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۲۴۱ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل تکنیکال تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت بیت کوین را نشان می دهد که این موضوع را الگوی گوه یا کنج افزایشی بعد از حرکت بازگشتی ناگهانی قیمت از حوالی سطح ۶۴۶۵ نشان داده است و جزو الگوهای ادامه دهنده افزایشی است. در هر صورت باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۶۴۶۵ و ۶۶۴۵ دلار شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت بیت کوین در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

بیت کوین شبکه ‌ای است که تحت کنترل هیچ ‌کس نیست و یک شکل جدید از پول دیجیتال است با یک تفاوت بزرگ با سایر پول‌ها هیچ کس آن را کنترل نمی‌کند. پول‌های معمولی به وسیله بانک ‌های مرکزی ایجاد می‌شوند. در واقع بانک ‌های مرکزی تصمیم می ‌گیرند این پول‌ ها وجود داشته باشند تا به وسیله‌ آن از دولت اوراق قرضه خریداری کنند. بانک‌ ها و شبکه پرداخت آن را به دقت کنترل می‌کنند تا بتوانند از امتیاز آن بهره ‌مند شوند. آن‌ها دروازه‌های سیستم مالی هستند. این ارز رمزپایه این رویه را تغییر داده است.

بیت کوین یک شبکه پرداخت غیر متمرکز است، یعنی نه یک شخص و نه یک کمپانی روی فرایند تولید و تغییر قیمت آن هیچ کنترلی ندارند. به جای آن، هر کسی روی شبکه کنترل پول خود را بر عهده دارد و هرکسی می‌تواند با دانلود نرم افزار بیت کوین و اجرای آن روی کامپیوتر شخصی‌ اش روی سیستم مالی بیت کوین تاثیرگذار باشد. بیت کوین جزئیات هر تراکنشی که در شبکه انجام شده را در یک دفتر کل به نام بلاک چین ذخیره می‌کند.

همچنین بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است که به صورت مجازی ساخته و نگهداری می‌شود. کسی آن را کنترل نمی‌کند، چاپ نمی‌شود و به وسیله نرم ‌افزاهای رایانه ‌ای که در سراسر جهان مشغول حل مسائل ریاضی هستند، تولید می‌شود. این ارز دیجیتال اولین نمونه، از ارزهایی است که با نام ارزهای رمز پایه شناخته می‌شوند.

در سایر تحولات در چارت بعدی برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند و از واحدهای پولی مرجع نسبت به دلار آمریکا در سال ۱۹۷۳ بوجود آمده است پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۸ سطح مقاومت ۹۵٫۸۵۹ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۰۱٫۷۹۷ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو ، کانال افزایشی و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

باید توجه داشت واحدهای پولی که در شاخص دلار آمریکا وجود دارند عبارتند از یورو ۵۷.۶٪ ، ین ژاپن ۱۳.۶٪ ، پوند انگلیس ۱۱.۹٪ ، دلار کانادا ۹.۱٪ ، کرون سوئد ۴.۲٪ و فرانک سوئیس ۳.۶٪. این شاخص یکی از مهم ترین شاخص های بازار در جهت گیری روند قیمت محسوب می شود.

بطوری که هر موقع این شاخص حرکت نزولی به خود بگیرد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تقویت شده و خریداری می شوند و هر موقع این شاخص روند صعودی داشته باشد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده و فروخته می شوند. از این رو ارزهای سایر کشورها وابستگی شدید به شاخص جهانی دلار آمریکا دارند.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۱۱) به ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۷۰٫۶۹۸ هنوز تکمیل نشده است و موج پنجم (۵) در حال افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۹٫۱۴۴ می باشد که این موضوع را بررسی کانال افزایشی نشان داده است.

در چارت بعدی این موج متناوبا می تواند به عنوان یک موج ۳ – (۳) شمارش شود که بسیار قدرتمند است و هر دو این موجها از پتانسیل و قدرت زیادی برای افزایش به سوی سطح ۱۰۹٫۱۴۴ برخوردار هستند. در چارت شاخص دلار آمریکا هر چند قیمت آن در ماه اوت موفق به شکست سطح مقاومت ۹۵٫۸۵۹ نشد اما به نظر می رسد انرژی و پتانسیل لازم خود را جمع کرده است تا از این سطح مقاومت عبور کند. لازم به ذکر است در این مدت هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی صرفا به عنوان یک پول بک در جهت ساختن شانه سمت راست از الگوی سر و شانه وارونه می باشد که می تواند در حوالی سطح ۹۳٫۱۹۳ (پایین ترین سطح ماه ژوئن ۲۰۱۸) پایان یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی بیت کوین

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا