تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی اونس نقره در سه ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۸ پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۱۱٫۸۹ کاهش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۵٫۰۸ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین اونس نقره دیده می شود این سطح حمایت ۱۵٫۰۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C از سطح ۳۵٫۳۶ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و براساس این تجزیه و تحلیل فیبوناچی پروجکشن قیمت جهانی اونس نقره در این موج می تواند تا سطح ۱۱٫۸۹ کاهش یابد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس نقره نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵) اتفاق افتاده روند آن کاملا معکوس شده است و این وارونگی روند ، به معنای استمرار روند نزولی آغاز شده از سطح ۴۹٫۵۱ می باشد.

با این حال برای اینکه از ریزش قیمت جهانی اونس نقره به سوی سطح ۱۱٫۸۹ مطمئن شویم لازم است که قیمت آن از سطح حمایت ۱۳٫۶۰ با قدرت عبور کند که این سطح قبلا باعث تشکیل حرکت اصلاحی قوی و شارپی شده بود. از این رو ممکن است در برخورد به این سطح حمایت دوباره شاهد حرکت اصلاحی باشیم و اگر در این مدت به هر دلیلی بتواند به بالای سطح مقاومت ۱۵٫۰۸ برسد سیگنالی در جهت استمرار این حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۷٫۴۳ صادر خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت جهانی اونس نقره به پایین سطح ۱۳٫۶۰ نه تنها می تواند تارگت نزولی ۱۱٫۸۹ را نشانه بگیرد بلکه بعد از آن هدف نزولی ۹٫۷۸ در چارت ماهیانه را نمایان می سازد. بررسی تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۳٫۵۳ (کمترین سطح سال میلادی ۱۹۹۳) به ۴۹٫۵۱ سطح حمایت قیمت را بر روی ۱۴٫۳۸ را نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد و در صورتیکه قیمت به پایین سطح ۱۳٫۶۰ کاهش یابد شکست کامل این سطح حمایت ۱۴٫۳۸ نیز تایید خواهد شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۹٫۷۸ خواهد بود که می تواند فروشندگان اونس نقره را با هدف این سطح حمایت وارد بازار کند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره