تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود اگر امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی و دستمزدهای آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود قیمت آن سطح حمایت ۱۱۹۳ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۱۸۸ کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۱۸۰ تشکیل شده اند.

با توجه به عدم توانایی قیمت در شکست و تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۲۰۷ استمرار این موج افزایشی C به سطح مقاومت بعدی ۱۲۱۳ با تردید همراه است. در همین حال در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا در شکست و تثبیت قیمت در بالای خط روند رسم شده ناموفق بوده است و این عدم توانایی بدین معناست که روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۲۱۴ (بالاترین سطح ۲۸ اوت ۲۰۱۸) هنوز پابرجاست.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی اگر امروز آمار اشتغال و دستمزدهای آمریکا ضعیف تر از حد پیش بینی ها اعلام شود تنها به شرط شکست و تثبیت کندل ۲ ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۰۷ باعث تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۲۱۳ و ۱۲۲۱ می شود که آنهم بستگی به اعلام ضعیف آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی و سطح دستمزدهای آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران دارد.

امروز انتظار می رود قیمت جهانی اونس طلا در روند خنثی به حرکت خود ادامه دهند و همچنان در انتظار اعلام آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده آمریکا (NFP) باقی بمانند و بازار به این خبر توجه ویژه ای خواهد داشت و این خبر می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای قیمت جهانی اونس طلا بین ۱۱۹۳ و ۱۲۰۷ فراهم آورد و در این میان، بی شک، اخبار اشتغال ماهیانه آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. امروز گزارش ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا برای ماه سپتامبر ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

در تعیین وضعیت اشتغال یکسری ازمولفه های بازار کار مورد مطالعه قرار می گیرند: نرخ بیکاری، درصد تعداد بیکاران جامعه را نشان می دهد، NFP تعداد شاغلانی را که به صورت نیمه وقت و تمام وقت در بخش خصوصی و یا دولتی مشغول بکار هستند و حقوق دریافت می کنند، را معین می کند، ساعات کار هفتگی، نشان دهنده ساعات کار کارکنان در طول هفته و در بخش غیرکشاوزی است و سرانجام، میانگین دستمزد ساعتی نیز دیگر مولفه اشتغال است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

می توان به جرات گفت گزارش اشتغال در ایالات متحده، یکی از خبرهایی است که قطعاً واکنش بازار اونس طلا را بدنبال دارد، معامله گران اولین جمعه هر ماه در انتظار اعلام گزارشی هستند که مربوط به ماه پیش از آن است: با بررسی آن بسیاری از معامله گران پوزیشنهای معاملاتی خود را تغییر می دهند و بسیاری نیز از فرصت بدست آمده برای سرمایه گذاری بهره مند می شوند و حتی بسیاری از کسانی که در بازار فعالیت دارند، بخش مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی می کنند.

هر چند مهمترین قسمت این گزارش، تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه است، اما روند حرکت حقوق و دستمزدها، نیز یکی از مواردی است که بازار به آن توجه خاصی دارد، زیرا رشد این مولفه، قطعاً فشار تورمی را بدنبال خواهد داشت و به همین دلیل بانک مرکزی آمریکا به این بخش گزارش، حساسیت خاصی نشان می دهد.

به عبارت دیگر، می توان گفت، درصورتیکه میزان حقوق و دستمزدها افزایش داشته باشد، بانک فدرال برای مقابله با تورم، به افزایش نرخ بهره اقدام خواهد کرد. برای امروز انتظار می رود، تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه سپتامبر از رقم قبلی ۲۰۱۰۰۰ به ۱۸۵۰۰۰ تغییر یابد و میانگین درآمدهای نقدی ساعتی از رقم قبلی %۰٫۴ به %۰٫۳ و میانگین درآمدهای نقدی سالیانه از رقم قبلی %۲٫۹ به %۲٫۸ تغییر یابد. برای نرخ بیکاری آمریکا نیز پیش بینی می شود در ماه سپتامبر از رقم قبلی %۳٫۹ به %۳٫۸ کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا