تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی افزایشی خود در حوالی سطح مقاومت ۱۱۹۳ خاتمه دهد و دوباره از نزدیکی این سطح سیگنال فروش صادر کند و به سوی سطح حمایت ۱۱۸۴ کاهش یابد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۱۸۰ قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال بعید است که این موج گسترش یابد زیرا عمیقا به نرخهای پایین معکوس شده است. در چارت پایین الگوی قیمت اونس طلا از سطح ۱۱۸۰ بیشتر شبیه به یک الگوی سر و شانه است که هم اکنون در حال ساختن شانه سمت راست است.

این الگو به محض شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۸۴ بیشتر تایید می شود که می تواند تارگت نزولی در حدود سطح ۱۱۵۷ را نمایان سازد. لازم به ذکر است حتی اگر امروز سطح مقاومت ۱۱۹۳ با قدرت شکسته شود مقاومت بعدی بر روی ۱۲۰۱ مانع از هر گونه حرکت افزایشی قیمت جهانی اونس طلا خواهد شد.

قیمت جهانی اونس طلا تقریبا بیش از یک و نیم ماه است که در نوار بسیار باریکی در حدود ۳۴ دلار حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است. قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد.

سکوت اخیر بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند را تقویت می کند. از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد.

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند و از واحدهای پولی مرجع نسبت به دلار آمریکا در سال ۱۹۷۳ بوجود آمده است پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۸ سطح مقاومت ۹۵٫۸۵۹ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۰۱٫۷۹۷ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو ، کانال افزایشی و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

باید توجه داشت واحدهای پولی که در شاخص دلار آمریکا وجود دارند عبارتند از یورو ۵۷.۶٪ ، ین ژاپن ۱۳.۶٪ ، پوند انگلیس ۱۱.۹٪ ، دلار کانادا ۹.۱٪ ، کرون سوئد ۴.۲٪ و فرانک سوئیس ۳.۶٪. این شاخص یکی از مهم ترین شاخص های بازار در جهت گیری روند قیمت محسوب می شود.

بطوری که هر موقع این شاخص حرکت نزولی به خود بگیرد، طلا تقویت شده و خریداری می شود و هر موقع این شاخص روند صعودی داشته باشد، طلا تضعیف شده و فروخته می شود. از این رو قیمت جهانی اونس طلا و همچنین سایر ارزهای خارجی وابستگی شدیدی به شاخص جهانی دلار آمریکا دارد.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت شاخص جهانی دلار آمریکا هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۱۲۱٫۰۲ (بالاترین سطح جولای ۲۰۱۱) به ۷۰٫۶۹۸ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۸) تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۷۰٫۶۹۸ هنوز تکمیل نشده است و موج پنجم (۵) در حال افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۹٫۱۴۴ می باشد که این موضوع را بررسی کانال افزایشی نشان داده است.

در چارت بعدی این موج متناوبا می تواند به عنوان یک موج ۳ – (۳) شمارش شود که بسیار قدرتمند است و هر دو این موجها از پتانسیل و قدرت زیادی برای افزایش به سوی سطح ۱۰۹٫۱۴۴ برخوردار هستند. در چارت شاخص دلار آمریکا هر چند قیمت آن در ماه اوت موفق به شکست سطح مقاومت ۹۵٫۸۵۹ نشد اما به نظر می رسد انرژی و پتانسیل لازم خود را جمع کرده است تا از این سطح مقاومت عبور کند. لازم به ذکر است در این مدت هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی صرفا به عنوان یک پول بک در جهت ساختن شانه سمت راست از الگوی سر و شانه وارونه می باشد که می تواند در حوالی سطح ۹۳٫۱۹۳ (پایین ترین سطح ماه ژوئن ۲۰۱۸) پایان یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت شاخص جهانی دلار آمریکا