تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX8) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و دلیلی برای تغییر آن وجود ندارد و به همین خاطر پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۷۵٫۴۷ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت ۷۶٫۴۹ افزایش یابد و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت در برخورد به این سطح مقاومت تایید کرده است و به احتمال زیاد دو مرتبه از نرخهای فعلی با عبور از سطح مقاومت ۷۵٫۴۷ تا سطح مقاومت ۷۶٫۴۹ افزایش خواهد یافت.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت ۷۵٫۴۷ و ۷۶٫۴۹ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۶۶٫۸۶ قرار گرفته است و از آنجایی که این موج افزایشی هنوز کامل نشده است در روزها و هفته های آتی حتی احتمال صعود قیمت تا سطح مقاومت ۷۸٫۱۴ نیز وجود دارد. از منظر تحلیل تکنیکال باید توجه داشت حرکت افزایشی قیمت از سطح ۷۳٫۰۷ (پایین ترین سطح دیروز) نشاندهنده تکمیل شدن این حرکت اصلاحی است.

هر چند افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا در معاملات امروز تا سطح ۷۶٫۴۹ کمی دور از ذهن به نظر می رسد اما هدف واقع بینانه را می توان تارگت اول یعنی سطح ۷۵٫۴۷ در نظر گرفت. حرکت اصلاحی نزولی اخیر در قالب موج ۴ شکل گرفته است که چهارمین موج از موج C می باشد و انتظار داریم قیمت در این موج ۴ در حوالی سطح حمایت ۷۲٫۸۸ به کف خود رسیده باشد و در موج ۵ معکوس شود و به نرخهای بالا افزایش یابد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۷۳٫۸۳ باعث کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۷۲٫۸۸ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ8) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و دلیلی برای تغییر آن وجود ندارد و به همین خاطر پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سوی سطح مقاومت ۸۶٫۸۸ افزایش یابد و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی در برخورد به این سطح تایید کرده است و به احتمال زیاد دوباره از نرخهای فعلی تا سطح مقاومت ۸۶٫۸۸ افزایش خواهد یافت.

همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (۳) از سطح ۷۷٫۴۶ قرار دارد و از آنجایی که این موج هنوز تکمیل نشده است قیمت نفت برنت دریای شمال قادر است در این موج خود را تا سطوح مقاومت ۹۰٫۴۸ و ۹۲٫۷۰ بالا برساند. از این رو احتمال حرکت صعودی بیشتر است، بسته شدن قیمت در بالای سطوح ۸۴٫۶۶ و ۸۵٫۶۰ می تواند به تقویت بیشتر قیمت تا ۸۶٫۸۸ و پس از سطوح ۸۸٫۲۶ و ۸۹٫۱۰ بیانجامد.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این حرکت اصلاحی نزولی کم عمق بوده زیرا نتوانسته خود را تا خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۷۰٫۳۰ برساند و این عدم توانایی قیمت در کاهش به سوی سطح خط روند افزایشی به معنای استمرار روند افزایشی قیمت است. در مجموع به باور ما این ناتوانی قیمت نفت برنت دریای شمال در کاهش به سوی خط روند افزایشی و افزایش روز دوشنبه قیمت از سطح ۸۲٫۶۶ نشاندهنده از سرگیری روند افزایشی قیمت است.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت برنت دریای شمال در اطراف سطح ۸۳٫۰۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) مورد حمایت قرار گرفته است و قویا پیش بینی می شود در روزهای آینده دوباره به سوی سطح مقاومت ۸۷٫۵۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۸۳٫۲۸  دلار در هر بشکه خواهد بود که در چارت تایم فریم یک ساعته مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن