تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۱۱۹۵ تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۰۰ افزایش یابد و این موضوع را کف دو قلو موقتی که در حوالی سطح حمایت ۱۱۸۲ ساخته شده نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۱۲۰۸ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد قیمت جهانی اونس طلا بیشتر بین خطوط روند رسم شده در نوسان باشد و بعد از عدم توانایی قیمت در شکست خط روند پایینی در حال تلاش برای رسیدن به سوی خط روند بالایی است.

با این حال باید توجه داشت که موج نزولی C هنوز تکمیل نشده است و بعد از پایان یافتن این حرکت اصلاحی افزایشی هنوز می تواند در این موج قیمت را تا سطح ۱۱۷۴ پایین بکشاند. از این رو خریداران نباید چندان به این حرکت افزایشی قیمت به بالای سطوح مقاومت ۱۲۰۳ یا ۱۲۰۸ امیدوار باشند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۱۸۷ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود باعث از سرگیری روند نزولی در موج C به سوی سطوح ۱۱۸۲ و ۱۱۷۴ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

دلیلی برای تغییر تحلیل اخیر وجود ندارد و قیمت جهانی اونس طلا تقریبا بیش از یک و نیم ماه است که در نوار بسیار باریکی در حدود ۳۴ دلار حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است.

قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد. سکوت اخیر بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند را تقویت می کند. از شب گذشته جریان ریسک گریزی در بازار آمریکا ادامه یافت که نتیجه ی آن فرود قیمت شاخص های سهام آمریکا و بدنبال آن تقویت قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۱۸۵ به ۱۱۹۵ در بازار بود.

صندوق بین المللی پول (IMF) اعلام کرده است که خطرات سیستم مالی جهانی طی شش ماه گذشته افزایش یافته است اگر فشارها در بازارهای در حال ظهور بیشتر شود این خطرات می تواند به شدت افزایش یابد یا روابط تجاری جهانی وخیم تر شود. این در حالی است که صندوق بین المللی پول پیش بینی های اقتصادی جهانی خود را برای سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کاهش داده است و این مساله در کنار کاهش شدید شب گذشته قیمت های سهام آمریکا مقداری باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا شده است.

شاخص مهمی که امروز ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود شاخص CPI است که میزان تورم در سبد مصرف کننده نهایی آمریکا را مشخص می کند. شاخص بهای مصرف کننده، تعیین کننده میانگین تغییر در قیمت در طی یک زمان معین و برای یک سبد مشخص کالاها و خدماتی است که مصرف کننده برای زندگی معمول و روزانه خود از این کالاها و خدمات استفاده می کند. تمامی مولفه های شاخص CPI  کلی و جامع بوده و این شاخص برای اندازه گیری و سنجش ” نرخ تورم ” بکار می رود.

برای این شاخص پیش بینی می شود در ماه سپتامبر همانند رقم قبلی به میزان %۰٫۲ و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رقم قبلی %۲٫۷ به %۲٫۴ کاهش یابد.  نوع دیگر و شاید مهمتر از این شاخص، شاخص ” پایه” یا “اصلی” است که به آن Core CPI گفته می شود. در این نوع شاخص، بهای همان سبد کالاها و خدمات، به استثنای مواد غذایی و انرژی محاسبه می شود که انتظار می رود در ماه سپتامبر از رقم قبلی %۰٫۱ به %۰٫۲ و در مدت مشابه نسبت به سال گذشته از رقم قبلی %۲٫۲ به میزان %۲٫۳ رشد داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا