تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۶۳۷۴ دلار در هر تن افزایش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۶۱۴۴ نشان داده است و این سطح حمایت فعلا جلوی ریزش قیمت را گرفته است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۳۴۸ به ۵۷۷۳ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال عدم توانایی قیمت مس در شکست سطح حمایت ۶۱۴۴ به معنای ادامه حرکت خنثی و نوسانات قیمت بین سطوح ۶۱۴۴ و ۶۳۷۴ است.

در حرکت صعودی امروز چنانچه سطح مقاومت ۶۳۷۴ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۶۵۶۰ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۱۴۴ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به سوی سطح ۶۰۰۲ صادر می کند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۲۰۰۷ کاهش داشته باشد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۴۲ در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت قیمت آلومینیم آلیاژی مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۲۰۰۷ به ۲۲۶۷ قرار داشت که شکسته شد و هم اکنون راه برای کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۰۰۷ فراهم شده است.

تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد این موضوع را حرکت اصلاحی ضعیف قیمت در برخورد به سطح حمایت ۲۰۴۲ نشان داده است و از منظر تحلیل تکنیکال قیمت آن در موج نزولی ۵ یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۲۲۶۷ قرار گرفته است.

به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج قادر است خود را تا موج اول یعنی موج یعنی ۱ تا سطح ۱۹۸۰ پایین بکشاند. در واقع به محض کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۰۰۷ سطح حمایت مهم ۲۰۱۷ در چارت روزانه شکسته خواهد شد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۲۳۵۳ قرار دارد و شکسته شدن آن منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطوح ۱۹۳۸ و ۱۸۱۰ خواهد شد. در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۲۰۴۲ باعث تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۰۶۸ دلار در هر تن می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن