تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح ۷۲٫۷۰ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت ۷۳٫۹۶ افزایش یابد و این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۷۰٫۶۷ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۴٫۴۳ به ۷۶٫۹۰ تشکیل شده است و این سطح حمایت مماس با خط روند صعودی رسم شده از سطح ۶۴٫۴۳ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا برای یکی دو روز آینده بالای سطح حمایت ۷۰٫۶۷ در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۷۳٫۹۶ افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۲٫۱۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح ۷۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) حرکت خواهد کرد که انتظار می رود این حرکت افزایشی در نزدیکی این سطح مقاومت پایان یابد.

در چارت پایین الگوی کف دو قلوی ساخته شده در حوالی سطح ۷۰٫۶۷ نیز اشاره به تارگت افزایشی ۷۳٫۵۰ دارد که پایین تر از سطح ۷۳٫۹۶ می باشد. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۷۱٫۴۳ باعث از سرگیری روند نزولی به سوی سطح حمایت ۷۰٫۶۷ می شود.

از منظر تحلیل بنیادی نیز تنش های ژئوپولیتیکی بر سر ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار برجسته سعودی در سرکنسولگری عربستان در استانبول ترکیه و نگرانی ها در مورد عرضه نفت امروز باعث تقویت قیمت نفت در بازار شده است و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که اگر مشخص شود حکومت عربستان سعودی در قتل جمال خاشقجی دست داشته است این کشور با مجازات شدیدی روبرو خواهد شد که این تنش های ژئوپولیتیکی فعلا باعث افزایش قیمت نفت در بازار شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ8)  پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۸۲٫۸۶ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود روند نزولی قیمت از سطح ۸۶٫۷۴ در حوالی سطح حمایت ۷۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۷۰٫۳۰ به ۸۶٫۷۴) تکمیل شده است و این سطح حمایت باعث تشکیل حرکت افزایشی قیمت به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۷۰٫۳۰ شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت افزایشی به احتمال زیاد در حوالی خط روند افزایشی رسم شده پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند نزولی به سوی سطح ۷۸٫۵۲ باشیم که با پیکان در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص گردیده است. از آنجایی که سطح مقاومت ۸۲٫۸۶ در نزدیکی سطح مقاومت دیگری در سطح ۸۳٫۰۰ قرار دارد این منطقه را تبدیل به مقاومت جدّی کرده است و بعید است که بتواند از این منطقه مقاومت با قدرت عبور کند.

با این حال باید توجه داشت اگر به هر دلیلی این سطح مقاومت شکسته شود باعث تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح مقاومت بعدی ۸۴٫۳۴ و ۸۵٫۵۹ می شود. براساس آن چیزی که در چارت روزانه مشخص است سطح مقاومت ۸۳٫۰۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۴٫۳۵ قرار دارد و این سطوح مقاومت ۸۲٫۸۶ و ۸۳٫۰۰ دلار در هر بشکه به احتمال زیاد مانع از افزایش قیمت خواهند شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن