تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

سفارشهای خرید در نزدیکی سطح ۱٫۳۲۳۰ در بازار ارز کار خود را کرد و در زمان نگارش این تحلیل قیمت یورو را در بازارهای جهانی تا نرخهای بالای ۱٫۳۲۸۰ افزایش داده است . همانطور که در گزارش قبلی گفتیم برخی سفارشهای خرید یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۳۰ قرار داشتند و وقتیکه قیمت به آن نزدیک شد خریداران وارد بازار شدند و قیمت یورو مجدد در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱٫۳۳۰۰ است .

امروز چنانچه یورو بتواند از سطح ۱٫۳۳۰۰ عبور کند می تواند براحتی به منطقه ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۵۰ افزایش یابد و اگر از این سطوح نیز عبور کند هدف بعدی ۱٫۳۳۸۳ ( بر روی ضلع بالای خط بولینگر باند ۳۰ روزه) خواهد بود که در نمودار زیر مشخص است.

به نظر من فعلا روند افزایشی نسبتا خوبی آغاز شده و باید دید توان بالا رفتن از سطح ۱٫۳۳۰۰ را دارد یا خیر؟ فعلا سفارشات خرید امروز همچنان در نقاط دیروز یعنی سطوح نزدیکی ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۱۰ و ۱٫۳۲۰۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۹۰ و ۱٫۳۱۸۰ توسط حرفه ایی های این بازار قرار دارند و سفارشات فروش نیز در محل قبلی خود یعنی نزدیکی سطح ۱٫۳۳۰۰ و بعدی در منطقه ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۵۰ قرار دارند و باید هر چه سریعتر از این دو منطقه مقاومت عبور کند تا شتاب افزایش قیمت به سوی ۱٫۳۳۸۳ و ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۱۷ و حتی ۱٫۳۴۸۲ بیشتر شود.

بنابراین چنین به نظر می رسد که جو غالب افزایشی بر یورو حکمفرماست و هر عقب نشینی فقط برای جمع کردن قدرت برای در هم شکستن مقاومت ها و سقف ها می باشد. دیروز که قیمت موفق به عبور از منطقه ۱٫۳۳۰۰ (منطقه سفارشات فروش) نشد، اما آیا امروز موفق می شود ؟ با هم منتظر می مانیم. سفارشات خرید و فروش امروز یورو در زیر مشخص گردیده است.

سفارشات خرید : مرحله اول خرید به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۳۰ ، ۱٫۳۲۱۰ و ۱٫۳۲۰۰ و مرحله دوم خرید در منطقه ۱٫۳۱۹۰ و ۱٫۳۱۸۰ – سفارشات فروش :  مرحله اول در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۰۰ مرحله دوم در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۵۰

* فقط باید توجه داشت که عبور قیمت از آخرین مرحله از سفارشات فوق موجب جا به جا شدن سفارشات می شود به عبارتی دیگر اگر در حرکت صعودی سطح ۱٫۳۳۵۰ کاملا شکسته شود سفارشات خرید سریعا جایگزین سفارشات فروش می شوند و بالعکس اگر در حرکت نزولی سطح ۱٫۳۱۸۰ شکسته شود سفارشات فروش سریعا جایگزین سفارشات خرید می شوند*

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز همچنان بر تحلیلی قبلی خود پایبند هستیم و برای امروز سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۹۸٫۷۰ و ۹۸٫۸۰  چیده شده اند و از این رو حتی رسیدن به نزدیکی این منطقه فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد آورد

از نظر تحلیل تکنیکال براساس آنچه که در چارت زیر مشاهده می کنید کف ابر ایچیموکو در نرخ ۹۸٫۳۰ کاملا شکسته شده و به باور ما اکنون قیمت این زوج ارز به سطوح مناسبی نزدیک می شود که حرکت کاهشی جدیدی را به زیر سطح ۹۸٫۰۰ آغاز کند .

البته پیشنهاد می کنیم که امروز در منطقه نزدیکی ۹۷٫۷۵ و ۹۷٫۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید زیرا این منطقه حمایت قوی و مستحکمی محسوب می شود که امروز برخی از سفارشات خرید در این منطقه قرار دارند اما اگر بتواند به زیر این منطقه کاهش یابد متحمل فشارهای نزولی شدیدی خواهد شد. بنابراین فعلا برای امروز می توان سقف زوج دلار- ین را در منطقه ۹۸٫۷۰ الی ۹۸٫۸۰ و کف قیمت را در محدوده ۹۷٫۷۵ الی ۹۷٫۵۰ در نظر گرفت.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز برای امروز برخی از سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۲۹٫۸۰ و ۱۲۹٫۷۰ الی ۱۲۹٫۵۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۸۰ و ۱۳۱٫۰۰ بعدی در منطقه ۱۳۱٫۴۰ الی ۱۳۱٫۵۰ چیده شده اند.

در زوج ارز پوند – ین ژاپن نیز می بایست قیمت از منطقه خنثی ۱۵۰٫۰۰ و ۱۵۱٫۵۰ خارج شود تا جهت آن مشخص گردد.  در حرکت نزولی شکست سطح ۱۵۰٫۰۰ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش با هدف ۱۴۹٫۰۰ و در حرکت صعودی شکست سطح ۱۵۱٫۵۰ فرصتی برای ورود به پوزیشن های خرید با هدف ۱۵۱٫۸۰ و ۱۵۲٫۶۵ فراهم خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن