تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۱۴۴ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۰۰۲ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است. همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۳۴۸ به ۵۷۷۳ تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود قیمت آن مدتی طولانی پایین سطح مقاومت ۶۳۷۴ در نوسان بوده است که همین مساله نگذاشته است که به روند صعودی خود از سطح ۵۷۷۳ ادامه دهد و به باور ما این روند افزایشی به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۶۳۷۴ تکمیل شده است و برای امروز چنانچه سطح حمایت ۶۱۴۴ با قدرت شکسته شود با تایید الگوی سقف سه قلو در حوالی سطح ۶۳۷۴ منجر به فرود بیشتر قیمت آن می شود.

این الگوی نزولی می تواند تارگت ۵۸۸۳ را نمایان سازد با این حال بهتر است تارگت واقع بینانه را در سطح ۶۰۰۲ در نظر گرفت. لازم به ذکر است در حرکت صعودی اگر سطح مقاومت ۶۲۷۶ با قدرت شکسته شود موجب تقویت به سطوح مقاومت بعدی ۶۳۷۴ و ۶۵۶۰ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و هنوز پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۰۱۷ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۹۳۸ کاهش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی آلومینیم آلیاژی مشخص است این سطح حمایت ۲۰۱۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ قرار دارد و این موج در حوالی سطح حمایت ۲۰۱۷ تکمیل شده است با این حال خطوط فیبوناچی متعددی به عنوان سطوح حمایت و مقاومت عمل کرده اند.

در طی چند روز اخیر قیمت آلومینیم آلیاژی تلاش کرده که به سوی سطح مقاومت ۲۰۸۱ اصلاح کند اما این حرکت اصلاحی بسیار ضعیف تر از حد انتظارات بوده است و به نظر می رسد که فروشندگان کنترل بازار را در دست گرفته اند و دیر یا زود قیمت آن به پایین سطح حمایت ۲۰۱۷ کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۲۰۲۶ (بالاترین سطح ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸) باعث افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۲۰۸۱ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن