تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ8) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود سطح حمایت ۶۶٫۰۴ دلار در هر بشکه شکسته شود و تا سطوح حمایت بعدی ۶۵٫۱۱ و ۶۴٫۴۳ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۸) کاهش یابد. همانطور که در چارت یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت ۶۶٫۰۴ بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c از سطح ۷۲٫۴۳ قرار دارند.

به باور ما این موج از قدرت زیادی برای کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۶۶٫۰۴ برخوردار است. در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن تارگت نزولی ۶۴٫۳۵ را نشانه گرفته است که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۶۷٫۲۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) نشان داده است. در حال حاضر، هنوز هم حرکت کاهشی نفت خام سبک آمریکا ادامه دارد و این شرایط تا زمانیکه قیمت پایین سطوح مقاومت ۶۷٫۲۷ و ۶۷٫۵۵ تثبیت شده است، ادامه خواهد داشت. به نظر می رسد فرصتهای مناسبی برای فروش وجود داشته باشد.

در واقع بعد از شکسته شدن سطح حمایت ۶۶٫۸۶ (پایین ترین سطح ۷ سپتامبر ۲۰۱۸) حمایت قوی دیگری تا سطح ۶۴٫۴۳ دیده نمی شود و هر چند سطح حمایت ۶۶٫۰۴ موقتا مانع از کاهش قیمت و به تشکیل حرکت اصلاحی انجامیده است اما این حرکت کوتاه محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۷٫۵۵ خواهد بود و به مرور زمان این امر بر روند حرکت کاهشی نفت تاثیر خواهد گذاشت. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ8) تحلیل گذشته هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۷۴٫۳۳ سقوط کند و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود قیمت در موج نزولی شارپی (c) از سطح ۸۱٫۸۴ قرار گرفته است و در این موج قویا پیش بینی می شود خود را تا سطح ۷۴٫۳۳ پایین بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار دارد و هم اکنون قیمت به نرخهای بسیار پایین سطح ۷۷٫۲۰ کاهش یافته است.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی از روند صعودی میان مدت ۴۴٫۳۵ به ۸۶٫۷۴ نشان می دهد که سطح ۷۶٫۷۴ نمی تواند مانع قوی در برابر ریزش قیمت باشد و با توجه به شکسته شدن آن می بایست در میان مدت منتظر کاهش بیشتر قیمت به سطح حمایت بعدی ۷۰٫۵۵ بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۷۰٫۳۰ به ۸۶٫۷۴ نیز بیانگر آن است که سطح حمایت ۷۶٫۵۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) شکسته شده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۷۴٫۱۸ دیده می شود که انتظار می رود تا این سطح کاهش یابد.

البته باید توجه داشت برای اینکه از کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطوح ۷۴٫۳۳ و ۷۴٫۱۸ مطمئن شویم لازم است که قیمت آن از نزدیک ترین سطح حمایت خود یعنی سطح ۷۶٫۱۰ با قدرت عبور کند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح مقاومت ۷۷٫۲۰ و ۷۷٫۵۵ دلار در هر بشکه خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن