تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ8) سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح مقاومت ۶۸٫۴۸ و ۶۹٫۲۴ دلار در هر بشکه افزایش یابد و شکسته شدن سطح مقاومت ۶۷٫۵۵ دلالت بر تقویت قیمت دارد که در چارت پایین خطوط فیبوناچی پروجکشن را ملاحظه می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر قیمت نفت خام سبک آمریکا مشخص است این سطح مقاومت ۶۷٫۵۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c از سطح ۷۲٫۴۳ تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و این موج نزولی در حوالی سطح حمایت ۶۶٫۰۴ به پایان رسیده است. از منظر تحلیل تکنیکال افزایش کنونی قیمت در موج x یا موج B اتفاق افتاده است که البته می بایست منتظر نوسانات بیشتر قیمت در این نمودار بود تا حالت موج آن معین شود.

باید توجه داشت از دیدگاه تکنیکال یک موج x بدین معناست که حرکت افزایشی قیمت ممکن است در منطقه ۶۸٫۴۸ و ۶۹٫۲۴ به پایان برسد و این در حالی است که یک موج B به معنای افزایش قیمت تا حدود سطح ۷۲٫۴۳ می باشد. در هر دو مورد برای امروز احتمال رشد قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطوح ۶۸٫۴۸ و ۶۹٫۲۴ وجود دارد و این موضوع را تشکیل کف دو قلو در حوالی سطح حمایت ۶۶٫۰۴ نشان داده است و این الگو همچنین می تواند تارگت افزایشی در حدود سطح ۶۹٫۲۴ را نمایان سازد.

در مجموع با توجه به قرار گرفتن قیمت نفت خام سبک آمریکا در بالای خط روند نزولی رسم شد فرصت برای افزایش قیمت و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای ۶۸٫۴۸ و ۶۹٫۲۴ فراهم شده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۶۶٫۹۱ قرار دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث کاهش آن به سوی سطوح ۶۶٫۰۴ و ۶۵٫۱۱ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۷۸٫۹۷ و ۷۹٫۵۵ افزایش یابد و این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۷۵٫۳۵ در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) از سطح ۸۱٫۸۴ قرار گرفته است و این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج (c) اندکی کوتاهتر از موج قبلی (a) بوده است و این ارتباط بیانگر آن است که روند نزولی از سطح ۸۶٫۷۴ برخلاف انتظارات چندان قوی  نخواهد بود.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۸۶٫۷۴ به ۷۵٫۱۱ نشان می دهد که قیمت نفت برنت دریای شمال کم و بیش سطح مقاومت ۷۷٫۸۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) را شکسته است و اکنون در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۹٫۵۵ است. از منظر تحلیل تکنیکال قبل از اینکه قیمت آن به این سطح دست یابد لازم است که از سطح مقاومت ۷۸٫۹۷ با قدرت عبور کند.

بررسی چارت روزانه نیز سطح حمایت قیمت را بر روی ۷۵٫۶۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) نشان می دهد که باعث تشکیل حرکت افزایشی به سوی سطح مقاومت ۸۰٫۱۹ شده است و این حرکت با پیکان در چارت مربوطه مشخص گردیده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۷۶٫۸۱ دیده می شود که تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن باعث ریزش قیمت به سطوح ۷۵٫۹۲ و ۷۵٫۱۱ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن