تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLZ8) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۶۵٫۱۱ دلار در هر بشکه را تاچ کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۲٫۴۳ قرار دارد و این روند نزولی همچنان پایدار است و قرار گرفتن قیمت در پایین خط روند نزولی این حرکت را تایید کرده است. از این رو احتمال کاهش بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح ۶۳٫۶۰ و ۶۲٫۰۹ وجود دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی که در برخورد به سطح حمایت ۶۵٫۱۱ رخ داده است صرفا یک حرکت پول بک به سوی الگوی پرچم است و به باور ما این پول بک در حوالی سطح مقاومت ۶۶٫۹۱ به پایان رسیده است. در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا حرکت پول بک دیگر در برخورد به سطح حمایت قبلی ۶۷٫۲۷ را تکمیل کرده است و در حال کاهش به سوی سطح ۶۴٫۳۵ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۶۶٫۹۱ با قدرت شکسته شود و یکی دو ساعت بالای آن تثبیت شود باعث تقویت قیمت آن به سطوح ۶۷٫۵۵ و ۶۸٫۴۸ خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRF9) پیش بینی بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۵٫۳۵ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۷۴٫۳۳ کاهش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج (c) از سطح ۸۱٫۸۴ تشکیل شده است. هر چند این موج تکمیل شده است اما سطوح فیبوناچی مختلف آن هنوز به طو موثر کار می کند.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی قیمت از سطح ۷۵٫۱۱ (پایین ترین سطح ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸) در قالب یک الگوی گوه یا کنج (Wedge) شکل گرفته است که به عنوان الگوی ادامه دهنده تایید شده است و همین اشاره به استمرار روند نزولی دارد. خط روند نزولی رسم شده نیز تایید دیگری در جهت پایداری روند نزولی است.

به باور ما حرکت افزایشی دیروز که در برخورد به سطح حمایت ۷۵٫۳۵ رخ داده است صرفا یک حرکت پول بک به سوی الگوی گوه است که به پایان رسیده است و در حرکت صعودی تنها به شرط تثبیت کندل چهار ساعته بالای سطح مقاومت ۷۶٫۸۱ باعث تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۷۷٫۸۵ خواهد شد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه سطح حمایت قیمت را بر روی ۷۵٫۶۲ نشان می دهد و به محض اینکه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح حمایت بعدی ۷۱٫۳۷ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

از منظر تحلیل بنیادی بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ به میزان ۵٫۷۰۰ میلیون بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که رقم قبلی به میزان ۹٫۸۸۰ میلیون بشکه افزایش یافته بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۶٫۳۴۶ میلیون بشکه به میزان ۴٫۱۱۰ میلیون بشکه افزایش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن